انتخاب بهترین میز ناهارخوری

میز و صندلی ناهارخوری
فاما میز و صندلی ناهارخوری و مبلمان را به سطحی بی نظیر از کیفیت و ظرافت رسانده است، متنوع ترین طرح ها را میتوان

انتخاب بهترین میز ناهارخوری

امروزه میز ناهارخوری جزو لوازم ثابت منزل محسوب می‎شود. اگر فضای کافی برای چیدمان میز ناهارخوری در منزل را دارید، باید به فکر انتخاب بهترین میز ناهارخوری باشید.

در این حالت بهتر است فضای کلی منزلتان را در نظر بگیرید تا با توجه به آن بهترین انتخاب را داشته باشید. نکات دیگری در حیطه می باشد که در ادامه به صورت دقیق به آن‎ها می پردازیم.

 راهنمای انتخاب بهترین میز ناهارخوری

  1. میز ناهارخوری محکم انتخاب کنید
  2. شکل میز را طوری انتخاب کنید به هر فضایی بخورد
  3. میز شیشه‎ای را فراموش نکنید
  4. اگر اجاره نشین هستید این میزها را انتخاب کنید
  5. میز ناهارخوری مناسب فضاهای کوچک
  6. راحتی صندلی ناهارخوری را فراموش نکنید
  7. سایز و اندازه استاندارد میز ناهارخوری

میز ناهارخوری محکم انتخاب کنید

قبل از انتخاب مدل و اندازه باید به فکر کیفیت میز باشیم تا بادوام باشد. زیرا میز ناهارخوری در جشن ها و مهمانی ها با وجود بچه های کوچک باید به خوبی دوام بیاورد. که بهترین انتخاب برای جنس میز ناهارخوری، میزهای چوبی است.

یکی از زیباترین و بادوام ترین چوب‎ها، چوب راش هست. شرکت فاما از تولیدکنندگان  ست میز ناهارخوری از جنس چوب راش می‎باشد. همچنین چوب های چندلا و ام دی اف هم مقاوم و مقرون به صرفه هستند اما به محکمی و زیبایی چوب راش نمی‎باشد. همچنین باید به متریال استفاده شده در ساخت میز و صندلی توجه داشته باشیم.

شکل میز را طوری انتخاب کنید به هر فضایی بخورد

میزهای گرد برای فضای کوچک تر مناسب هستند. زیرا چیدمان صندلی ها در گرداگرد آن ها راحت تر قرار می‎گیرد. در صورتی که میزهای مستطیلی به دلیل پایه ها و ضلع‎شان ممکن است جای بیشتری را اشغال کنند.

اما اگر فضای زیادی برای قرار دادن میز ناهارخوری دارید بهترین گزینه میزهای مستطیلی شکل است زیرا فضا را شیک تر نشان میدهد در صورتی که میزهای گرد کمی اسپرت تر می‎کند فضا را.

میز شیشه‎ای را فراموش نکنید

انتخاب بهترین میز ناهارخوری

میزهای شیشه ای همیشه محبوب بوده است زیرا با انواع سبک های دکوراسیون سازگار است.  سطح براق آن‎ها برای منزلی که فضای کمتری دارد بسیار مناسب است، زیرا باعث بزرگ تر و روشن تر نشون دادن فضا می‎شود.

شرکت فاما سعی دارد تا از بهترین کیفیت برای ساخت میزهای شیشه ای استفاده کند تا از مقاومت بالایی در برابر ضربه و خراش برخوردار شوید.

اگر اجاره نشین هستید این میزها را انتخاب کنید

امروزه یکی از مشکلات اجاره نشینان انتخاب بهترین مدل میز ناهارخوری است  که با تغییر منزل مجبور به تعویض ست میز ناهارخوری نشوند. همچنین جابجایی آن ساده باشد. مانند میزهای چند تکه ای که باز و بسته کردنشان آسان است، بهترین گزینه برای اجاره نشینان محسوب می‎شود. ضمنا باید به سنگینی و سبکی میز ناهارخوری هم توجه داشته باشید و جنسی با دوام انتخاب کنید.

میز ناهارخوری مناسب فضاهای کوچک

همانطور که قبل تر اشاره کردیم میزهای گرد برای فضای کوچک مناسب تر هستند. این مدل میز علاوه بر زیبایی، کم جا و پر کاربرد می‎باشند. اما برای منازل پر رفت و آمد گزینه خوبی نیست زیرا فرم میز گرد به گونه ای نیست که بتوان صندلی های جانبی به آن اضافه کرد. در عوض میزهای مستطیلی چهار نفره قابل استفاده برای بیشتر از چهار نفر هم هستند. همچنین می‎توان از میزهای مستطیلی شکل تاشو برای فضای کوچک استفاده کرد. پس نگران فضای کم منزل نباشید امروزه برای هر سبک فضایی میزی طراحی شده است.

راحتی صندلی ناهارخوری را فراموش نکنید

صندلی از اصلی ترین اجزای ست میز ناهارخوری می‎باشد که باید به راحتی آن توجه زیادی داشت. درست است زمان کمی روی صندلی می‎نشینید ولی همین زمان کم هم قابل اهمیت است. همچنین در زمانی که مهمان های زیادی دارید می‎توانند به عنوان مبل اضافه از آن‎ها استفاده کرد.

سایز و اندازه استاندارد میز ناهارخوری

میز ناهارخوری دارای چندین سایز استاندارد است که بسته به فضای مورد نظر استاندارد آن با توجه به شکل تعیین می‏شود.

ابعاد استاندارد میز ناهارخوری گرد

انتخاب بهترین میز ناهارخوری

یکی از مزیت های میز گرد ایجاد فضای صمیمی بین افراد دور میز می‎باشد. وقتی همه دور یک میز نشسته باشند می‎توانند به راحتی باهم ارتباط بگیرند البته که برای تعداد زیاد مناسب نیست.

زیرا باعث می‎شود فاصله زیاد بین افراد دور میز ایجاد شود. همچنین دسترسی به غذای روی میز برای افراد دشوارتر می‎شود. پس در هنگام خرید به این نکات نیز توجه داشته باشید.

برای میز ناهارخوری گرد دونفره قطر میز باید 90 سانتیمتر باشد. برای میزهای ناهارخوری چهارنفره گرد قطر میز 100 سانتیمتر است. میز ناهارخوری شش‌نفره و هشت نفره گرد به ترتیب قطر میز 120 سانتیمتر و 142 سانتیمتر است.

ابعاد استاندارد میز ناهارخوری مربع

انتخاب بهترین میز ناهارخوری

میزهای ناهارخوری مربعی همانند میزهای ناهارخوری گرد دارای معایب و مزایایی هستند. برای داشتن یک فضای گرم و صمیمی هم می‌توان از میز ناهارخوری مربعی شکل استفاده کرد.

البته در ابعاد بزرگ استفاده از میزهای ناهارخوری مربع چندان جالب نیست زیرا میزهای ناهارخوری مربع بزرگ فضای زیادی را اشغال می‌کنند و فضای خانه به‌هم‌ریخته خواهد شد.

به همین جهت بهتر است به‌جای استفاده از میز ناهارخوری مربع بزرگ از میزهای مستطیلی استفاده شود. به‌هرحال میزهای ناهارخوری مربعی هم دارای اندازه استاندارد مخصوص به خود هستند که در ادامه به توضیح آنها می‌پردازیم.

میزهای ناهارخوری مربعی دونفره دارای ابعاد 75 سانتیمتر در 75 سانتیمتر هستند. در ابعاد چهارنفره طول و عرض میز 96 سانتیمتر است. مدل‌های شش‌نفره و هشت نفره نیز به ترتیب دارای طول و عرض 150 در 150 سانتیمتر و 180 در 180 سانتیمتر است.

 ابعاد استاندارد میز ناهارخوری مستطیل

انتخاب بهترین میز ناهارخوری

رایج‌ترین و پراستفاده‌ترین نوع میز ناهارخوری میز ناهارخوری مستطیلی است. یکی از مزیت‌های مهم این‌گونه میزها فضای کمی است که توسط این میز اشغال می‌شود اما در عوض فضای زیادی را در اختیار افراد قرار می‌دهند به‌طوری‌که افرادی که دور این میز می‌نشینند به اکثر سطح میز دسترسی دارند. درصورتی‌که قصد خرید یک میز ناهارخوری چندنفره بزرگ دارید بهتر است این میز به شکل مستطیل باشد.

همانند سایر مدل‌های میز ناهارخوری، میزهای ناهارخوری مستطیلی نیز دارای ابعاد استاندارد هستند. در حالت دونفره میز مستطیلی طول میز 110 سانتیمتر و عرض آن 75 سانتیمتر است. در مدل چهارنفره طول میز 150 و عرض میز 75 سانتیمتر، در حالت شش‌نفره عرض 90 سانتیمتر و طول آن 150 سانتیمتر، میزناهارخوری هشت نفره مستطیلی طول میز 180 سانتیمتر و عرض میز 90 سانتیمتر و در ابعاد بزرگ‌تر مثل مدل‌های ده‌نفره و دوازده نفره عرض میز 120 سانتیمتر و طول آنها 243 سانتیمتر و 335 سانتیمتر است.

حال که با برخی نکات انتخاب بهترین میز ناهارخوری آشنا شدیم. شما بگویید چه سبکی پر‎کاربرد‎تر است؟ برای دیدن انواع مختلف ست میز ناهارخوری به فروشگاه فاما سری بزنید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top

فرم سفارشی سازی

فرم درخواست قیمت

حداکثر اندازه فایل ها.

دانلود کاتالوگ