هر آنچه که باید درباره دکوراسیون خانه بدانید

دکوراسیون خانه
دکوراسیون خانه

دکوراسیون

قطعا عبارت “دکوراسیون” را به طور مکرر در طول زندگی خود شنیده‌اید، اما در واقع چه چیزی را شامل می‌شود؟ یک طراح داخلی بیشتر اوقات چه کاری انجام می‌دهد و تفاوت بین طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی چیست؟

برای اینکه به شما کمک کنیم همه چیزهایی را که می‌خواستید در مورد دکوراسیون بدانید، راهنمایی تهیه کرده‌ایم که به همه این سؤالات و موارد دیگر پاسخ می‌دهد. برای آشنایی با این دنیای جذاب با ما همراه باشید.

عناصر دکوراسیون خانه شامل چه مواردی است؟

دکوراسیون به تمام چیدمان فضایی می‌گویند که شما در آن قرار دارید به سبب یک سبک دکوری یا علایق شخصی چیدمانی را در فضای خود اجرایی می‌کنید. اولین قدم شما باید  انتخاب سبکی  برای دکوراسیون خانه باشد. دکوراسیون خانه در واقع باعث ارتقای
اصل طراحی، وحدت و هماهنگی می‌شود و به کل خانه‌ای با جلوه‌های بصری متحد خلق می‌کند. این می‌تواند به سادگی انتخابی رسمی ‌یا سنتی به جای دکوری امروزی باشد.

همچنین این سبک‌ها می‌تواند شامل یک سبک خاص‌تر مانند سبک فرانسوی ،توسکانی ، یا ویکتوریایی مدرن باشد.

تعادل یک اصل دیگر است، توزیع وزن بصری در یک اتاق کاری است که دکوراسیون برای شما می‌کند. شما می‌توانید آن را به صورت متقارن انجام دهید، همانطور که در فضای داخلی سنتی این مورد رایج بوده است، یا با تعادل نامتقارن که در فضای داخلی معمولی دیده می‌شود دکوراسیون خود را شکل دهید.

در هر اتاق باید یک نقطه کانونی وجود داشته باشد. در یک اتاق نشیمن، می‌تواند شومینه یا یک اثر هنری باشد. خود را با مقیاس، رنگ یا بافت متمایز کنید تا دکوراسیون جذاب‌تری هم داشته باشید.

تضاد و تنوع به اتاق جذابیت بصری می‌بخشد. ریتم را با عناصر تکرار شونده از رنگ، بافت یا طرح و اندازه‌های مختلف در فضا ایجاد کنید.

نقش رنگ در دکوراسیون خانه

انتخاب یک پالت رنگ بخش مهمی ‌از طراحی دکوراسیون است. در حالی که می‌توانید سبک و طرح رنگ متفاوتی در هر اتاق داشته باشید، این به سلیقه دکوری شما برمی‌گردد.

رنگ‌های مناسب برای یک اتاق کوچک و همچنین رنگ‌ها و الگوهای یک اتاق بزرگ را برای دکوراسیون خانه خود در نظر بگیرید.

ترکیب الگوها در دکوراسیون

ترکیب الگوها در دکوراسیون منزل  یکی از پیشرفته‌ترین بخش‌های طراحی داخلی است. الگوها نباید با هم مطابقت داشته باشند، بلکه باید با یکدیگر تکمیل و هماهنگ شوند. این کار با در نظر گرفتن رنگ، اندازه و مقیاس انجام می‌شود.

نکاتی برای شروع چیدمان دکوراسیون خانه

یک دام بزرگ که طراحان آموزش ندیده را به دام می‌اندازد، چیدمان اصولی است. یک دکوراتور داخلی خوب می‌تواند یک اتاق را زیر نظر گرفته و بفهمد چه اقلامی‌در یک اتاق کار مهم است و چه زمانی چیزی بیش از حد، سلیقه، یا نیاز به تزئین دارد. چند نکته و انتخاب در این زمینه می‌تواند انتخاب‌های دکوراسیون خانه شما را تغییر دهد.

دکوراسیون خانه
دکوراسیون خانه

بالش‌های مبل در دکور

یکی از عناصر اتاق که معمولاً می‌تواند از چشم دور بماند نحوه قرار دادن بالش‌ها است. شاید باورتان نشود ولی بالش‌ها می‌توانند شیوه چیدمان را عوض کرده و به رنگ اتاق عمق خوبی ببخشد یا حتی در برخی موارد نقطه کانونی برای اتاق ایجاد می‌کند.

با این حال برخی از افراد تمایل دارند در مصرف بالش زیاده روی کنند. از اضافه کردن بیش از حد بار روی مبل خودداری کنید که مهمان مجبور شود تمام بالش‌ها را برای نشستن جابجا کند.

دکوراسیون خانه
دکوراسیون خانه

وسایل دکوری در دکوراسیون

انتخاب آثار هنری می‌تواند برای یک دکوراسیون خانه مهم باشد، اما به همان اندازه نحوه نمایش آن را در نظر بگیرید. یک قانون کلی این است که آویزهای دیواری را در سطح دید چشم قرار دهید، در نتیجه ارتفاعی که برای لوستر تنظیم می‌کنید اهمیت دارد.

اشتباه رایجی که طراحان مرتکب می‌شوند آویزان کردن لوستر خیلی بلند یا نزدیک به سقف است. آن را به اندازه ای پایین بیاورید که نور به اتاق وارد شده و مورد توجه قرار گیرد. اگر آن را بالای میز آویزان می‌کنید، مطمئن شوید که وقتی از روی میز بلند می‌شوید، سر مهمان‌های شما به آن نخورد.

مبلمان در دکوراسیون

مبلمان یک عنصر بزرگ است و بخش زیادی از بودجه دکوراسیون را به خود اختصاص می‌دهد. اگر بودجه کمی‌دارید، در خرید آنها زیاده روی نکنید.

در انتخاب فرش هم باید دقت کافی را داشت،تا به مبلمان شما بیاید و با آنها ست شود.

ترکیبی از اقلام با قیمت بالا با گزینه‌های ارزان‌تر، ترفندی است که باعث می‌شود دکوراسیون همچنان شیک باشد، بدون اینکه هزینه‌ای را اضافه کنید.

طراحی داخلی در مقابل دکوراسیون داخلی

این دو عبارت ممکن است به نظر یکی باشند، اما در واقع اینطور نیست. بسیاری از مردم از طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی به جای هم استفاده می‌کنند، اما در واقع کاملاً متفاوت هستند.

طراحی داخلی یک عمل اجتماعی است که رفتار افراد را در رابطه با محیط ساخته شده مورد توجه قرار می‌دهد.

اساتید طراحی دانش فنی برای ایجاد فضاهای کاربردی دارند اما ساختار، نور و الزامات نظارتی را نیز درک می‌کنند تا کیفیت زندگی و تجربه را افزایش دهند.

 

طراحان دکوراسیون و حوزه‌های تمرکز آنها

طراح دکوراسیون اغلب پروژه‌های تجاری یا مسکونی را انجام می‌دهد و گاهی اوقات به هر دوی آنها می‌پردازد، محدوده تمرکز یک طراح رویکرد آنها را شکل می‌دهد.

طراحان داخلی می‌دانند که چگونه یک تجربه خوب را در یک فضای داخلی پرورش دهند. از سوی دیگر کسانی که در دکوراسیون مسکونی تخصص دارند در طول فرآیند طراحی از نزدیک با مشتریان خود در ارتباط هستند.

معمولاً تعامل بسیار زیادی بین مشتری و طراح وجود دارد، بنابراین فرآیند طراحی می‌تواند برای مشتری بسیار حساس باشد.

یک طراح داخلی در واقع با مشتریان کار می‌کند تا خواسته‌ها، نیازها و دیدگاه‌های آن‌ها را برای فضا درک کرده و آن را به یک دکوراسیون تبدیل کند.

طراحان از دانش خود در مورد چیدمان و برنامه ریزی فضا، پالت‌های رنگی، منابه مختلف ازجمله مبلمان استفاده می‌کنند تا نیازها و خواسته‌های مشتریان خود را برطرف کنند.

البته همیشه همه طراحان با مشتریان خود رو در رو ملاقات نمی‌کنند. بسیاری از آنها طراحی الکترونیکی را ارائه می‌دهند که به آنها امکان می‌دهد با مشتریان در سراسر کشور و جهان کار کنند.

طراحی الکترونیکی اغلب برای مشتریان مقرون به صرفه‌تر است، اما به فعالیت بیشتری از سوی آن‌ها نیاز دارد، زیرا آنها باید تحویل‌ها را مدیریت کرده و به‌روزرسانی‌ها را برای طراح، که ممکن است ساعت‌ها دورتر از آن قرار داشته باشد، ارائه دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top

فرم سفارشی سازی

فرم درخواست قیمت

حداکثر اندازه فایل ها.

دانلود کاتالوگ