موارد تاثیرگذار در تعیین قیمت سرویس ناهارخوری

خرید سرویس ناهارخوری که موردپسند باشد راحت نیست و باید برای یک خرید خوب و مناسب همهٔ جوانب را در نظر گرفت. موارد بسیاری در خرید یک میز ناهارخوری مورد توجه قرار میگیرند، این موارد شامل تعداد نفرات، رنگ میز، جنس چوب نهارخوری، جنس پارچه صندلی ناهارخوری، قیمت ناهارخوری و… است.

عوامل موثر بر تعیین قیمت سرویس ناهارخوری

سرویس ناهارخوری علاوه بر اینکه خانواده را برای صرف کردن غذا به دورهم جمع می‌کند در طراحی منزل نقش بسزایی دارد؛ بنابراین باید در انتخاب آن دقت لازم را بکار ببریم. یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب یک نوع محصول قیمت آن است، پس شایسته است عواملی که بر قیمت محصول تأثیر می‌گذارند را بشناسیم. این عوامل می‌توانند به‌صورت مستقیم و یا غیرمستقیم بر تعیین قیمت ناهارخوری و یا مبلمان تأثیر بگذارند. هزینه‌هایی که برای ساخت فقط یک محصول صرف می‌شوند به‌طور مستقیم بر قیمت آن محصول تأثیر میگذارد.

سرویس ناهارخوری از قسمت‌های مختلفی اعم از چوب، پارچه، رنگ، فوم،اسفنج تشکیل شده که به همراه تخصص نجاران و استادکاران و عوامل محیطی دیگر،تولید یک سرویس ناهارخوری را شکل می دهند.لازم به ذکر است هرکدام ازین موارد بر قیمت سرویس ناهارخوری تآثیر مستقیم دارند.

میز نسترن ....صندلی پگاه

 

عوامل مستقیم تأثیرگذار بر قیمت سرویس ناهارخوری

 

  • نوع چوب بکار رفته در سرویس ناهارخوری:

معمولاً برای ساخت نهارخوری و یا مبلمان از سه نوع چوب راش، روس و صنوبر استفاده می‌شود. سرویس ناهارخوری ساخته‌شده با چوب راش به دلیل مقاوم بودن در برابر حشرات و قارچها،بافت همگن و درجه سختي مناسب، قابليت آغشتگي با انواع محلولهاي حفاظتي و کیفیت بهتر از دو نوع چوب دیگر گران‌تر است و سرویس ناهارخوری ساخته‌شده با چوب صنوبر به دلیل کیفیت پایین‌تر قیمت کمتری دارد.(تصویر 2)

  • مواد داخل کفی صندلی ناهارخوری:

قیمت سرویس ناهارخوری که در تشک صندلی آن از فوم سرد و یا فوم گرم استفاده‌شده است به نسبت سرویس ناهارخوری که در آن از اسفنج استفاده‌ شده است بیشتر است.

  • جنس پارچه و یا چرم سرویس ناهارخوری:

پارچه و یا چرم مورداستفاده در میز و صندلی ناهارخوری متفاوت است. اگر از پارچه‌های خارجی مانند پارچه ترک که کیفیت بالاتر و ضد آب و ضد لکه و نانو هستند استفاده شود قیمت به‌مراتب از سرویس ناهارخوری که در آن از پارچه‌های معمولی مانند مازراتی استفاده‌شده است بیشتر می‌باشد.

عوامل غیرمستقیم تأثیرگذار بر قیمت ناهارخوری

هزینه هایی که برای شرکت تولیدکننده سرویس ناهار خوری مدنظر است :

شامل هزینه های کنترل ورودی مواد اولیه و یراق آلات مصرفی، بکارگیری تکنولوژی نوین و ماشین آلات بروز دنیا، استفاده از نیروهای کارآمد و تجهیز واحدهای تحقیق و توسعه و تضمین کیفیت، همچنین بسته بندی و ارائه خدمات حمل و نقل است که بر روی قیمت محصول به صورت غیرمستقیم تاثیر گذار می باشد.

همچنین هزینه های گارانتی و خدمات پس از فروش نیز لحاظ میشود. که از سوی اکثریت تولید کنندگان به صورت خدمتی رایگان، به خریداران محترم ارائه میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 84 = 90

error: این عملکرد به دلیل حقوق معنوی در دسترس نمی باشد