انتخاب رنگ مبلمان و سرویس ناهارخوری

اصول انتخاب رنگ مبلمان و سرویس ناهارخوری

1- رنگ مبلمان و سرویس ناهارخوری دارای اصول و قوانینی است که بهتر است به آن­ها توجه شود. یکی از پارامترهای موثر در انتخاب رنگ پارچه لوازم چوبی، دکوراسیون داخلی و رنگ سال می­باشد. برخی افراد همواره با مد پیش می­روند و رنگ سال را اولویت انتخاب رنگ، قرار می­دهند.

2- یکی دیگر از پارامترهای موثر در انتخاب رنگ مبلمان  ، ست کردن رنگ پارچه لوازم چوبی با محیط و فضای داخلی است. رنگ انتخابی می­تواند مشابه رنگ محیط و یا جزو رنگ­های هم­خانواده آن، باشد. یک­دست بودن رنگ­های لوازم خانه، موجب زیبایی بیشتر و نمود بیشتر، می­گردد.

3- اگر منزل شما دارای نما و دید گسترده­ای می­باشد، بهتر است رنگ­بندی فضای بیرون را در انتخاب رنگ مبلمان و سرویس ناهارخوری، تاثیر دهید. شرکت فاما برای شما انتخاب های متعددی دارد. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

رنگ مبلمان و سرویس ناهارخوری
انتخاب رنگ مبلمان و سرویس ناهارخوری
انتخاب رنگ مبلمان

4- اگر دارای بچه کوچک، خردسال و کودک نوپا هستید، بایستی از رنگ­های چرک تاب استفاده کنید. در این صورت کثیفی­ها کم­تر به چشم می­آیند.

5- سبک ساختمان، دیزاین داخلی، متراژ ساختمان و اندازه فضای داخلی در انتخاب رنگ مبلمان و سرویس ناهارخوری موثر است. انتخاب رنگ پارچه صرفا بر اساس سلیقه شخص خریدار، نیست.

6- میزان نور ورودی به فضای ساختمان اهمیت بالایی دارد. هر چه میزان نور ورودی بیشتر باشد، فضا روشن­تر می­شود و می­توان از رنگ­های تیره استفاده کرد. ولی هر چه نور ورودی کم­تر باشد، فضا تیره­تر به نظر می­رسد و باید از رنگ­های روشن برای دیزاین داخلی ساختمان، استفاده شود.

7- پس از بررسی پارامترهای ذکر شده، می­توانید سلیقه شخصی را در انتخاب رنگ مبلمان و سرویس ناهارخوری، دخیل کنید.

8- اگر در منزل خود، چندین مبلمان و سرویس ناهارخوری دارید، بهتر است که رنگ پارچه ­‎ های آن­ها را محدود نکنید و تنها از یک رنگ استفاده نکنید. در این صورت توصیه می­شود، از رنگ­های هماهنگ استفاده کنید تا یک­دستی فضا حفظ شود. استفاده از رنگ­های مکمل هم ایده خوبی است.

 

انتخاب رنگ سرویس ناهارخوری

اصول انتخاب رنگ پارچه مبل

یکی از پارامترهای مهم در انتخاب مبل و سرویس ناهارخوری، رنگ آن است. اصول انتخاب رنگ مبلمان و سرویس ناهارخوری ، فرار است و توصیه می­شود از یکی از اصول پیروی کنید. رنگ مناسب، رنگی است که به مرور زمان، موجب دل­زدگی شخص نگردد و طی گذشت چندین سال، متروک نشود.

ترکیب رنگ پارچه با رنگ‌های مختلف

یکی از بهترین روش­های انتخاب رنگ پارچه، استفاده از دو یا چند رنگ به صورت ترکیبی، می­باشد. امروزه انواع مبل و سرویس ناهارخوری که از ترکیب دو رنگ، طراحی و تولید شده­اند، ظاهری شیک و مدرن دارند. ترکیب رنگ­ها به شکل­های مختلف انجام می­شود.

ایجاد نقطه کانونی با رنگ سرویس ناهارخوری و مبلمان

برخی طراحان معتقد هستند که سرویس چوب سالن نشیمن و سالن پذیرایی بایستی در کانون توجه باشد. از این رو، انتخاب رنگ خاص و ویژه، بیشتر در معرض توجه است. رنگ جیغ و گرم (با شدت بالا) مناسب نیست.

استفاده از رنگ‌های مونوکروم در انتخاب رنگ پارچه

رنگ­‎های مونوکروم در دیزاین داخلی، اصول و قوانینی دارد. برای جلوگیری از یکنواختی و یکدستی بیش از حد، توصیه می­شود از تناژهای مونوکروم استفاده شود. تناژهای مختلف یک رنگ، شامل تناژهای تیره، روشن، ملایم، سیر و درجات مختلف رنگی می­شود.

انتخاب رنگ مبلمان و سرویس ناهارخوری

 

مبلمان مونوکروم

استفاده از رنگ‌های مکمل در ترکیب رنگ پارچه

یکی از اصول انتخاب رنگ مبلمان و سرویس ناهارخوری، بر اساس رنگ­های موجود در فضا، است. استفاده از رنگ­های مکمل و ترکیب یک رنگ گرم با یک رنگ سرد، ست جذابی را می­سازد. انتخاب پارچه با رنگ­های مکمل، همیشه مورد استقبال بوده­اند.

ایجاد تضاد در ترکیب رنگ پارچه

گاها افراد به اشتباه فکر می­کنند، منظور از رنگ­های تضاد، استفاده از رنگ­های ناهماهنگ است. در این صورت، طراحی و دیزاین داخلی جذاب و شکیل نیست بلکه با ظاهری شلم شوربا، نمایان می­شود. در استفاده از رنگ­های متضاد، باید رنگ­ها با یکدیگر هماهنگ باشند.

انتخاب رنگ مبلمان و سرویس ناهارخوری

 

زیبایی بیشتر

رنگ­‎هایی که همیشه مد هستند!

امروزه در بازار، یک سری رنگ­ها همیشه مد هستند و با ترند خاصی هم­راستا نیستند. پرفروش­ترین رنگ­ سرویس ناهارخوری و مبلمان، شامل موارد زیر می­شود:

1- انتخاب رنگ استخوانی

رنگ سفید و استخوانی از گذشته تا به امروز، همیشه مد بوده است و با هر نوع دیزاین و دکوراسیون داخلی، متناسب است. جنس پارچه انتخابی، اهمیت بالایی دارد تا در زمان چرک شدن و ایجاد لکه بر روی پارچه، بتوان آن را راحت، تمیز کرد.

2- انتخاب رنگ کاراملی

رنگ کاراملی و کرمی جزو رنگ­های ساده و شیک به حساب می­آیند. عمدتا جنس پارچه کاراملی رنگ و کرمی رنگ، بهتر است بافت­دار باشد. انتخاب این رنگ به عنوان رنگ سرویس ناهارخوری و مبلمان، قابلیت ست شدن با رنگ­های سبز، زرد، آبی و مشکی را فراهم کرده است. بهتر است جنس تمام پارچه­‎های ترکیبی، یک­دست باشد.

مبلمان
مبلمان
مبلمان

3- انتخاب رنگ طوسی: انتخاب رنگ طوسی و خاکستری، فوق­العاده با سبک مینیمال و مدرن، هماهنگ است. این نوع سرویس ناهارخوری و مبلمان با دکوراسیون قرمز، نارنجی و زرد رنگ، ست می­گردد. کاربرد لوازم چوبی با پارچه­ای به رنگ طوسی و خاکستری در کنار دیوارهای گچی، زیبا و شکیل است.

4- انتخاب رنگ شاد و جیغ: تمام رنگ­های شاد همیشه رو بورس نیستند و استفاده از آن­ها، کمی ریسک­پذیر است. ناگفته نماند که انتخاب ترکیب رنگ­های شاد با رنگ­های خنثی، همیشه مد است. این نوع ترکیب رنگ از رنگ­های شاد و جیغ، زننده نیستند و به فضای آپارتمان انرژی می­بخشند. استفاده از پارچه تک رنگ شاد و جیغ، به مرور موجب خسته شدن شخص می­شود.

رنگ مبلمان و سرویس ناهارخوری
رنگ مبلمان و سرویس ناهارخوری
مبلمان با رنگ شاد و جیغ

5- انتخاب رنگ خنثی: رنگ­های خنثی به راحتی با سایر رنگ­ها ست می­گردد. پرفروش­ترین و پرکاربردترین رنگ­های خنثی، شامل رنگ­های طوسی، بژ و کرمی می­شوند که امروزه به­روز هستند. رنگ خنثی چشم را اذیت نمی­کند و موجب خسته شدن افراد نمی­شود. از این رو با گذشت زمان، افراد دل­زده نمی­شوند.

رنگ لوازم چوبی پذیرایی سلطنتی

رنگ سرویس ناهارخوری و مبلمان سلطنتی را از دو وجه می­توان بررسی کرد. چوب آن­ها، قهوه‎­ای، طلایی، سفید و صدفی می­باشد و رنگ پارچه آن­ها اصولا کلاسیک و سلطنتی است. پارچه مناسب لوازم چوبی پذیرایی سلطنتی دارای متنوع­ترین رنگ­ها می­باشد و این رنگ­بندی شامل رنگ­های سفید، کرمی، بژ، استخوانی، طلایی، قهوه­ای، بنفش، قرمز، سبز، آبی، سرمه­ای و زرشکی می­شود. رنگ­های تیره و روشن، وقار بیشتری را نسبت به سایر رنگ­ها دارند. برای حفظ جلوه کلاسیک و لوکس، بهترین انتخاب، لوازم چوبی پذیرایی سلطنتی است.

انتخاب رنگ مبلمان و سرویس ناهارخوری

 

مبلمان سلطنتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top

فرم سفارشی سازی

فرم درخواست قیمت

حداکثر اندازه فایل ها.

دانلود کاتالوگ