انتخاب میز ناهارخوری گرد

انتخاب میز ناهارخوری گرد

انتخاب میز ناهارخوری گرد
انتخاب میز ناهارخوری گرد

میز گرد یا میز بیضی

با بررسی تاریخچه طراحی و ساخت انتخاب میز ناهارخوری گرد، هدف از تولید میز دایره­ای شکل، گفت­و­گو بر سر میز غذاخوری بوده است. شکل گرد و دایره­ای این نوع میز، امکان صحبت و معاشرت افراد حاضر بر دور میز را فراهم کرده است.

میز دایره­ای شکل فاقد لبه و گوشه‎­های تیز و آزاردهنده است و با ایجاد فضای صمیمی بین حضار، میز غذاخوری را به محیط مهمانی بدل می­کند. اصولا قطر استاندارد میزهای دایره­ای شکل بین 107 سانتی­متر تا 183 سانتی­متر است. انتخاب میز ناهارخوری گرد در ابعاد متنوع ساخته و تولید شده است که تنوع ابعاد به شعاع صفحه رومیزی بستگی دارد.

هر چه شعاع میز بزرگ­تر باشد، گنجایش و ظرفیت انتخاب میز ناهارخوری گرد بیشتر خواهد بود. بیشترین ظرفیت میز دایره­ای شکل، 10 نفر است و بیشتر از این حد کمی آزاردهنده است، چرا که با افزایش ابعاد میز (شعاع)، دسترسی حاضرین دور میز کاهش می­یابد. از این رو سرویس ناهارخوری گرد مناسب ظرفیت­های کم­تر از 10 نفر است. برای مشاهده انتخاب میز ناهارخوری گرد با گنجایش 10 نفره، کلیک کنید.

انتخاب میز ناهارخوری گرد

 

میز گرد پگاه

میز بیضی ترکیبی از میز مستطیل و گرد است. در اصل می­توان گفت ویژگی سرویس ناهارخوری مستطیل شکل و دایره­ای شکل، در این نوع سرویس ناهارخوری گنجانده شده است. میز بیضی کاستی و ضعف انتخاب میز ناهارخوری گرد را جبران می­کند. کاربرد عمده سرویس ناهارخوری بیضی برای پذیرایی وسیع­تر و بیشتر از ظرفیت موجود است.

میز بیضی هر چه بزرگ­تر باشد، طویل­تر ساخته می­شود و موجب منع محدودیت دسترسی حضار نمی­شود. از این رو حوضه انتخاب و کاربرد میز بیضی و میز دایره­ای شکل، مشخص شد. جهت مشاهده تمام مدل­‎های میز و صندلی چوبی موجود در برند فاما، اینجا را کلیک کنید.

انتخاب میز ناهارخوری گرد

 

میز بیضی لیندا

بررسی پارامترهای موثر در انتخاب سرویس ناهارخوری

1.بررسی متناسب بودن فضای موجود و ابعاد میز

اصلی­‎ترین پارامتر موثر در انتخاب انتخاب میز ناهارخوری گرد، فضای موجود در داخل ساختمان و یا رستوران است. میز دایره­ای شکل با شعاع‎­های مختلف تولید می­شود و قابل استفاده در تمامی محیط‎­ها می­باشد.

فضای موجود بایستی کمی بزرگ­تر از ابعاد سرویس ناهارخوری باشد تا امکان رفت و آمد و جابه­‎جایی فراهم شود. برای فضاهای کوچک و محدود می­توان از انتخاب میز ناهارخوری گرد با کم­ترین شعاع استفاده کرد که به این نوع میزها، میز کم­جا می­گویند. میز کم­جا روماک به همراه صندلی چوبی روماک، مناسب فضاهای محدود می­باشد.

انتخاب میز ناهارخوری گرد

 

میز گرد کم­جا

بررسی سبک معماری و دکوراسیون داخلی خانه

سبک معماری و دکوراسیون داخلی ساختمان در انتخاب نوع سرویس ناهارخوری اهمیت دارد. برقراری تناسب بین المان­ها و متریال به کار رفته دیزاین ساختمان، پراهمیت است.

رنگ­بندی و نوع میز و صندلی چوبی بایستی متناسب با دکوراسیون داخلی آشپزخانه، رستوران و یا پذیرایی باشد. برای مثال استفاده از میز و صندلی کلاسیک در معماری مدرن، جلوه نامفهمومی دارد. حفظ تناسب علاوه بر شکیل شدن دکوراسیون داخلی، موجب جریان پیدا کردن انرژی در سراسر محیط می­شود.

بررسی ظاهر و جنس میز ناهارخوری

علاوه بر تناسب رنگ، سبک و ابعاد سرویس ناهارخوری، بایستی به ظاهر آن توجه شود. ظاهر رومیزی (مستطیل، مربع، بیضی، مدرن و گرد) و پایه‎­های میز بایستی با سایر لوازم چوبی هماهنگ باشند. ظاهر مینیمال همیشه رو بورس می­باشد و هیچ­گاه از مد نمی­افتد.

برای مشاهده تمام مدل­های میزهای مینیمال و مدرن می­توانید اینجا را کلیک کنید. شرکت فاما تمامی محصولات چوبی تولید شده را از چوب راش ساخته است، از این رو کیفیت و استحکام تمامی محصولات تضمینی هستند.

انتخاب میز ناهارخوری گرد
میز مینیمال ماهور

میز ناهارخوری را چگونه تزیین کنیم؟

تزیین سرویس ناهارخوری به ترکیب چوب و پارچه، جان می­بخشد. سرویس ناهارخوری هر چند پرکاربرد و یا کم­کاربرد باشد، نیازمند تزیین است. تزیین کردن میز چوبی، آرامش و انرژی چوب را چندین برابر می­کند و انرژی بیشتری در محیط جریان می­یابد. بسیاری از افراد با تزیینات شلوغ لذت می­برند و بسیاری هم از تزیینات ساده و مینیمال استفاده می­کنند.

تزیین میز بسته به نوع میز، المان­های مختلفی دارد. لوازم دکوری و اکسسوری­‎های متنوع با جنس و متریال مختلف به کار رفته در ساخت آن­ها، متناسب با محیط آشپزخانه، پذیرایی و یا محیط رستوران انتخاب می­شود. علاوه بر حفظ تناسب، سلیقه، بودجه و ابعاد میز هم اهمیت بالایی دارد. انواع اکسسوری­‎ها و لوازم دکوری به شرح زیر می­باشند:

1-استفاده از رومیزی و رانر

رومیزی و رانر، ظاهری شکیل به سرویس ناهارخوری می­بخشند. امروزه رومیزی­‎های سنتی و ترمه، طرفداران زیادی پیدا کرده­اند. رومیزی­های پارچه‎­ای با میز چوبی هم­خوانی بالایی دارند.

2- استفاده از گل و گیاه

استفاده از گل و گیاه بر روی صفحه­ی میز، علاوه بر آن که حس خوبی را به اطراف القا می­کند، موجب القای حس طبیعت می­شود. چوب و گیاه هر دو منشا طبیعی دارند.

3- استفاده از لوستر در بالای میز

استفاده از لوستر درست در بالای سرویس ناهارخوری، موجب روشنایی بیشتر میز می­شود. میزهای ترکیبی فاما، از چوب و شیشه ساخته شده­اند که شیشه میرال درست در وسط انتخاب میز ناهارخوری گرد قرار می­گیرد و با انعکاس نور مصنوعی، موجب درخشش بیشتر می­شوند. میزهای یاس و پگاه به شکوه نورپردازی می­افزایند.

4- استفاده از شمع و جا­شمعی

به کارگیری شمع و جاشمعی بر روی انتخاب میز ناهارخوری گرد، موجب تلطیف فضا و ایجاد آرامش می­شود. استفاده از شمع برای روشن کردن فضای سرویس ناهارخوری، برای میزهای کوچک به­‎صرفه است.

5- استفاده از لوازم دکوری

لوازم و ظروف دکوری که قابل استفاده باشند، شیک­تر هستند.

انتخاب میز ناهارخوری گرد
چیدمان و تزیین میز گرد

بررسی کاربرد میزهای کم­جا

انواع میز کم­جا چه مربع (چهارگوش)، چه دایره­اش شکل و چه بیضی، همراه با صندلی کم­جا، ست می­شود. صندلی کم­جا در زیر رومیزی قرار می­گیرد و از این رو این نوع سرویس ناهارخوری فوق­العاده جمع و جور می­باشد. میز کم­جا در متراژ کم، جا می­شود و مناسب ساختمان­های کوچک و آشپزخانه‎­های مختصر، است. از طرفی بسیاری از رستوران­ها برای حداکثر استفاده از فضای موجود، از انواع انتخاب میز ناهارخوری گرد و میز کم­جا استفاده می­کنند. به تازگی میزهای تاشو با طرح­‎های مختلف تولید می­شوند که همگی جزو میزهای کم­جا هستند.

رنگ­بندی میز و صندلی چوبی بسته به روکش آن دارد و شامل رنگ‎­های روشن و تیره می­شود. مدل میز و صندلی چوبی روماک تولید شده در شرکت فاما به صورت سرویس ناهارخوری کم­جا می­باشد و مورد استقبال بسیاری از مشتریان قرار گرفته است. جهت مشاهده­ی میز کم­جا روماک و صندلی چوبی روماک، بر روی روی لینک کلیک بفرمایید.

ست ناهارخوری کمجا
ست ناهارخوری کمجا روماک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top

فرم سفارشی سازی

فرم درخواست قیمت

حداکثر اندازه فایل ها.

دانلود کاتالوگ