صندلی کانتر چیست؟

صندلی کانتر چیست؟

صندلی کانتر را امروزه با نام‎­های صندلی اپن و بار هم، می­شناسند. از زمانی که طراحی آشپزخانه­‎های قدیمی منسوخ گردید و آشپزخانه­های اپن و جزیره­دار مد شدند، استفاده از صندلی کانتر بولدتر گردید.

در آپارتمان­‎های کوچک که امکان چیدمان سرویس ناهارخوری وجود ندارد، می­شود از صندلی اپنی استفاده کرد. صندلی اپنی دور پیشخوان، کانتر و یا اپن قرار می­گیرد و حضور صندلی در کنار کانتر و اپن، نقش سرویس ناهارخوری را ایفا می­کند. انتخاب صندلی اپن مناسب با دیزاین و طراحی آشپزخانه شما، نیازمند بررسی چندین نکته می­باشد.

در این مقاله ویژگی­‎های این محصول بررسی شده است و شما می­توانید در هنگام خرید به این موارد توجه کنید. شرکت فاما با تولید صندلی­‎های استاندارد، توانسته توانمندی خود را در طراحی و تولید صندلی کانتر به نمایش بگذارد.

جهت مشاهده انواع صندلی اپنی تولید شده در فاما، اینجا را کلیک کنید و یا می­توانید از بخش محصولات، کانتر را انتخاب کنید.

صندلی کانتر چیست؟
صندلی کانتر

ارتفاع صندلی کانتر

ارتفاع صندلی اپن بایستی متناسب با ارتفاع کانتر شما باشد، اگر ارتفاع کم­تر و یا بیشتر باشد، موجب ناراحتی شخص می­شود. اصولا این نوع صندلی را با قابلیت تنظیم ارتفاع می­سازند تا شخص بتواند متناسب با مشخصات اپن و کانتر، آن را تنظیم کند.

شرکت فاما با تولید صندلی اپن ثابت و بدون جک، این قابلیت را برای خریدار فراهم کرده است که صندلی چوبی مد نظر خود را با توجه به نوع کانتر تهیه کند. صندلی بدون جک ظاهری مدرن­تر نسبت به صندلی جک­دار دارد. از این رو اندازه­گیری ارتفاع کانتر اهمیت بالایی دارد و خریدار بایستی آن را اندازه­گیری کند.

اندازه کف زمین تا زیر صفحه کانتر آشپزخانه باید از اندازه کف زمین تا نشیمنگاه صندلی اپنی، حدود 25.5 سانتی­متر تا 30.5 سانتی­متر بیشتر باشد.

از نظر مهندسی، ارتفاع استاندارد کانتر باید معادل 90 سانتی­متر باشد، در این صورت ارتفاع صندلی کانتر در حدود 60 سانتی­متر تا 65 سانتی­متر می­باشد. این اختلاف بین سطح کابینت با نشیمنگاه صندلی، ایده­آل است و راحتی را به ارمغان می­آورد.

صندلی کانتر چیست؟
صندلی اپنی کارن

جنس صندلی کانتر

جنس صندلی اپنی جزو پارامترهای پراهمیت و مهم است که قبل از خرید باید بررسی شود. توصیه می­شود علاوه بر بودجه شخصی و سلیقه، سبک و دیزاین آشپزخانه را هم در نظر بگیرید.

جنس این محصول اصولا از چوب و فلز می­باشد که امروزه تولید صندلی چوبی بیشتر شده است و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. چرا که صندلی چوبی کانتر نسبت به صندلی فلزی، مرغوب­تر و باکیفیت­تر است و بیشتر از صندلی فلزی، با لوازم خانه و آشپزخانه تناسب دارد.

صندلی­‎های اپنی نسبت به صندلی‎­های معمولی بلندتر هستند و دارای جاپایی می­باشند. آویزان شدن و آویزان ماندن پاها، به مرور خسته­‎کننده و آزاردهنده می­باشد و حضور جاپایی، به راحتی صندلی چوبی، افزوده است.

صندلی کانتر چیست؟
ارکیده پشت پارچه

روکش صندلی کانتر

برخلاف صندلی چوبی موجود در داخل ست سرویس ناهارخوری، که از محیط آشپزخانه به دور می­باشد، صندلی کانتر در محیط آشپزخانه است. از این رو این نوع صندلی چوبی، بیشتر در معرض آلودگی و رطوبت و چربی قرار دارد، هر چند استفاده از این نوع صندلی کم و محدود باشد، ولی در معرض خرابی قرار دارد.

از این رو جنس روکش صندلی اپنی اهمیت بالایی دارد و بهتر است که قابل شست­و­شو باشد و در برابر مواد شیمیایی مقاوم باشد. جنس پارچه نباید لیز باشد، چرا موجب ناراحتی می­شود.

توصیه می­شود از روکش چرم استفاده نکنید، چرا که عرق کردن باعث کاهش عمر روکش می­شود و سریع از بین می­رود. بهترین مدل روکش چرم، دارای گردش هوا است تا بتواند راحتی را برای کاربر به ارمغان بیاورد.

صندلی کانتر چیست؟
آریز پشت پارچه

تیکه­‎گاه صندلی بار

صندلی کانتر ارتفاع بیشتری نسبت به سایر صندلی‎­ها دارد و برای جلوگیری از سقوط شخص، پشتی آن طراحی شده است. پشتی صندلی بار از جنس پارچه و فوم و گاها چوب است و به نحوی طراحی شده است که شخص به راحتی به پشت صندلی، تکیه کند.

صندلی کانتر چیست؟
آریز پشت چوب

ثبات صندلی اپن

صندلی کانتر دارای جک، یک پایه فلزی دارد، این پایه فلزی در قسمتی که به کف زمین می­رسد، پهن می­شود. پایه صندلی نباید لق باشد، بلکه باید محکم و ثابت باشد. خوشبختانه صندلی اپنی چوبی، دارای چهار پایه است و فوق­‎العاده محکم و ایستا می­باشد.

بهتر است پایه‎­ها ظریف و نازک نباشند تا بتوانند وزن شخص را تحمل کنند، از طرفی نشمینگاه صندلی اپنی باید وزن معقولی داشته باشد و اگر زیاد از حد سنگین باشد، به پایه­‎ها فشار مازاد وارد می­کند. رعایت نکات ذکر شده، صندلی چوبی، ایمنی را می­سازد که از ثبات بالایی برخوردار است.

دسته صندلی بار

وجود دسته صندلی اپن کمی دست و پاگیر است، هر چند دسته به صندلی ظاهری رسمی­تر می­بخشد ولی برای صندلی اپنی، کمی ناکارآمد است. دسته صندلی کانتر کمی بالاتر از نشمینگاه قرار دارد و مانع از قرارگیری آن زیر کانتر و سطح کابینت می­شود.

از این رو دو توصیه مهم دارم، یک این که از صندلی اپنی بدون دسته استفاده کنید تا بتوانید آن را زیر اپن جا دهید و دوم این که، اختلاف ارتفاع صندلی چوبی با ارتفاع پیشخوان را حساب کنید و مطابق با آن اندازه دسته صندلی را به دست آورید.

در نظر بگیرید که صندلی چوبی باید حداقل 25.5 سانتی­متر از سطح کانتر فاصله داشته باشد. از طرفی فاصله هر صندلی از صندلی کناری باید حداقل 15 سانتی­متر باشد و فضای مناسب جهت جابه­جایی اشخاص فراهم شود.

فاصله کم­تر از این مقدار کمی آزاردهنده است و در هر بار جابه­جایی بایستی سایرین به زحمت بیافتند. پهنای صندلی هر چه بزرگ­تر باشد، تعداد صندلی­های دور کانتر کاهش می­یابد، متاسفانه صندلی کانتر دسته­‎دار دارای نشیمنگاه پهنی است و استفاده از این نوع صندلی­ها، محدودیت دارد.

صندلی کانتر چیست؟
صندلی کانتر هیما

بررسی مزایای استفاده از صندلی اپن

1- استفاده از صندلی چوبی بدون نیاز به انواع میز موجود در بازار

2- برخی از مدل­ها دارای جک بوده و قابل تنظیم برای ارتفاع­های مختلف می­باشند.

3- مدل­های بدون پشتی این محصول، فضای بسیار مدرنی را به خانه می­بخشند.

4- قیمت پایین و مقرون به صرفه نسبت به انواع سرویس ناهارخوری و میز و صندلی­های موجود در بازار

5- عدم محدودیت در خرید تعداد، رنگ و نوع صندلی چوبی

6- ظاهر شیک، مدرن، زیبا و شکیل

7- استفاده از امکانات و فضای موجود به منظور تشکیل سرویس ناهارخوری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top

فرم سفارشی سازی

فرم درخواست قیمت

حداکثر اندازه فایل ها.

دانلود کاتالوگ