راهنمای کامل خرید صندلی کانتر

صندلی چوبی کانتر
انواع و کاربرد صندلی کانتر

راهنمای کامل خرید صندلی کانتر

صندلی کانتر یا اپن چند سالی است که جای خود را بین دکوراسیون منزل باز کرده است. وجود این وسیله در آشپزخانه باعث می شود از ایستادن های طولانی مدت جلوگیری شود. علاوه بر این امروزه در بیشتر خانه ها از اپن برای سرو غذا و به عنوان میز ناهارخوری استفاده می شود. به همین علت در بازار امروزی انواع متنوعی از صندلی کانتر وجود دارد که با هر سلیقه و سبکی سازگاری دارد. در مقاله راهنمای کامل خرید صندلی کانتر، می خواهیم با انواع سبک و مدل های صندلی کانتر آشنا شویم. همچنین میخواهیم بدانیم در زمان خرید باید به چه نکاتی دقت شود.  

  • صندلی کانتر یا اپن
  • شرایط خرید صندلی کانتر
  • انواع صندلی کانتر
  • نکات خرید صندلی کانتر
صندلی کانتر
صندلی کانتر
صندلی کانتر

صندلی کانتر یا اپن

صندلی اپن در واقع صندلی بلندی است که معمولا یک تکیه گاه برای پا نیاز دارد تا بتوان روی آن به راحتی قرار گرفت. همونطور که گفته شد از این صندلی برای سرو غذا و جلوگیری از ایستادن طولانی مدت استفاده می شود.

اغلب صندلی اپن از جنس فلز یا چوب هستند و نشیمن‎گاهی با جنس چرم و پارچه یا از جنس دیگر دارند. اما امروزه هر نوع مدل و جنسی در بازار برای این نوع صندلی ها موجود است.

زمانی از اپن برای انتقال وسایل از آشپزخانه به هال بود اما امروزه علاوه بر آن به عنوان میز ناهارخوری هم استفاده می شود.

با اینکه کاربردش تغییر کرد اما ابعاد و اندازه استانداردش تغییری نکرد پس باید صندلی ای با استاندارد های همان جزیره یا اپن می ساختند که با ارتفاع زیاد آن بشود کنار آمد. پس صندلی اپن یا کانتر را طراحی کردند برای داشتن احساس راحتی در هنگام استفاده از یک میز.   

شرایط خرید صندلی کانتر

برخی افراد دقیق نمیدانند چه زمانی میتوانند به سراغ صندلی اپن یا همان صندلی کانتر بروند. درکل قانون کلی ندارد ولی طراحان داخلی توصیه می کنند.

اگر متراژ منزل به حدی کوچک است که نمی‎توان از میز ناهارخوری استفاده کرد، بهتر است از اپن یا جزیره به عنوان میز ناهارخوری استفاده کرد که در این صورت باید صندلی کانتر یا اپن تهیه کرد.

می توانید متناسب با تعداد افراد خانواده صندلی اپن تهیه کرد. صندلی اپن در هر شرایطی به کارتان خواهد آمد. چنانچه برخی از منازل مکان مناسب برای میز ناهارخوری هم دارند اما از کانتر آشپزخانه ام استفاده می کنند. این کار می تواند وعده های دم دستی تر و سریع تر به همراه داشته باشد.

انواع صندلی کانتر

امروزه به علت طرفداران بیشمار این محصول، در بازار تنوع بسیاری دارد و با انواع و اقسام سلیقه و سبک ها سازگاری دارد. در ادامه برای تکمیل تر کردن اطلاعات مربوط به راهنمای کامل خرید صندلی کانتر ، شما را با انواع صندلی اپن آشنا می‎کنیم:

صندلی اپن فلزی

همانطور که از نام محصول پیداست متریال ساخت این صندلی از فلز بوده است. با توجه به قابلیت شکل پذیری فلزات ، انواع شکل و مدل های مختلف را می توان طراحی کرد.  

صندلی اپن چوبی

از پرطرفدار ترین متریال ساخت برای مبلمان چوب است. سالهاست که چوب به عنوان متریالی قابل اعتماد برای ساخت مورد استفاده قرار میگیرد.

صندلی هایی که با چوب ساخته می شوند معمولا با نشیمن یا پشتی پارچه همراه هستند. مانند صندلی کانتر ارکیده یا آریز. معمولا استفاده از چوب برای دکوراسیون، به منزل جلا و شیکی خاص خود را می دهد. 

صندلی اپن پلاستیکی

صندلی های کانتر پلاستیکی نه تنها از مدل های متنوعی برخوردار است بلکه رنگ‎بندی زیادی نیز دارد. این نوع صندلی دارای یک ویژگی اصلی است. آن هم اقتصادی بودن این محصول است. با توجه به قیمتی که دارد طرح های زیادی در دسترس ما میدهد.

صندلی اپن حصیری

این نوع صندلی معمولا روی پایه های فلزی و جک دار تعبیه می شود. صندلی های اپن حصیری قابل شستشو هستند و با هر سبک دکوراسیونی سازگاری دارد.

اگر آَشپزخانه شما دارای کابینت MDF است یا از طرح چوب استفاده شده بهتر است از این مدل کانتر استفاده کنید.

صندلی اپن چرخشی

در برخی مدل های صندلی کانتر ویژگی چرخش 360 درجه وجود دارد ولی این ویژگی به چه کار می‎آید؟ برخی افراد با صندلی اپن ثابت این مشکل را دارند که هنگامی که به کانتر خیلی نزدیک میشوند پایین آمدن برایشان دشوار می شود.

اگر نشیمن شما همچی ویژگی ای داشته باشد احساس راحتی بیشتری برای شما به همراه دارد. با اینکه امکان دارد قیمت محصول را بالاتر ببرد اما کارایی بیشتری در اختیار شما قرار می دهد.

جک دار

با این که شما از قبل ارتفاع مناسب صندلی کانتر خود را بررسی کرده اید. اما تمام افراد خانواده قد یکسانی ندارند. پس در کنار استاندارد بودن قد صندلی بهتر است نوع جک دار آن را انتخاب کنید تا قابل تنظیم برای تمام افراد خانواده باشد.

پشتی دار

صندلی اپنی پشتی دار از آن دسته صندلی هایی است که احساس راحتی بیشتری نسبت به بقیه مدل ها به فرد القا می کند. به همین علت مدت زمان بیشتری می شود روی آن نشست و به صرف غذا پرداخت.

اما نکته قابل توجه این است که این صندلی اپن را نمی توان برای آشپزخانه های کوچک استفاده کرد زیرا جای بیشتری را اشغال می کند.

بدون پشتی

این مدل از صندلی در ساده ترین و جمع و جورترین شکل ممکن طراحی شده‎اند. از پرطرفدار ترین سبک ها می باشد که با هر سلیقه و فضایی همخوانی دارد.

اما با توجه کنید که از راحتی زیادی برخوردار نیستید و نمی توان طولانی مدت روی آن نشست. در نتیجه پیشنهاد می شود این نوع صندلی را برای صرف وعده های غذایی سریع استفاده نمایید.

دسته دار

این مدل هم جزو پرطرفدارهای صندلی اپنی دسته دار به حساب می‎آید. زیرا با وجود دسته دار بودن آن باعث راحت قرار گرفتن بدن می شود. این صندلی جزو همان دسته از صندلی هایی است که در کنار صرف غذا می توان ساعت ها روی آن نشست.

صندلی کانتر
کاربرد صندلی کانتر

نکات خرید صندلی کانتر

در زمان خرید برای اینکه بتوان هوشمندانه ترین خرید را داشت لازم است به چند نکته توجه داشت. در ادامه شما را با نکات موجود بیشتر آشنا می کنیم:

جنس صندلی

یکی از مسائل مهمی که باید به آن پرداخت انتخاب جنس صندلی کانتر است. به طور کلی لازم است جنس صندلی خود را جوری انتخاب کنید که با سایر وسایل و دکوراسیون منزل همخوانی داشته باشد.

برای مثال صندلی کانتر چوبی بهتر است در آشپزخانه ای قرار گیرد که کابینت های آن نیز چوبی باشد. البته توجه داشته باشید تنها چوبی بودن صندلی کانتر کافی نیست باید از نظر طیف رنگی نیز باهم هماهنگی داشته باشند.

سبک صندلی

غیر از کارایی که از صندلی کانتر می خواهیم، زیبا سازی آشپزخانه هم مد نظرمان است. به همین علت باید به سبک دکوراسیون آن نیز توجه داشته باشیم.

اگر به این نکته توجه کافی را نداشته باشید ممکن است منزلتان بهم ریخته یا شلوغ به نظر بیاید. برای مثال اگر منزلتان سبک کلاسیک دارد انتخاب صندلی های به سبک مدرن اشتباه محض است.

 تکیه گاه مخصوص پا

در نظر داشته باشید که زمانی که روی صندلی کانتر قرار می گیرید در ارتفاع 60 یا 70 سانتی از زمین هستید. پس قرار دادن پاهایتان روی زمین می تواند کار دشواری باشد. زمان خرید حتما به راحتی جایگاه پایتان توجه داشته باشید چون بخش زیادی از راحتی صندلی به این مورد بستگی دارد.

پشتی صندلی

معمولا افراد برای خرید صندلی کانتر از نوع ساده آن استفاده می کنند. اما توجه داشته باشید که وجود یک پشتی باعث راحت قرار گیری شما روی صندلی می شود پس نادیدش نگیرید.

نشیمنگاه صندلی

در هنگام خرید حتما به این نکته توجه داشته باشید زیرا قرار مدتی بر روی این صندلی بنشینید و راحتی آن بیش از هرچیزی اهمیت دارد. اما توجه داشته باشید که نشیمن خیلی نرم نباشد زیرا باعث تو رفتگی میشود بعد مدتی.

امیدواریم در هنگام خرید صندلی کانتر به این نکات توجه داشته باشید. همچنین مقاله راهنمای کامل خرید صندلی کانتر برای شما مفید واقع شدع باشد. برای مشاوره بیشتر با فاما در ارتباط باشید. اگر میخواهید صندلی کانتر متناسب با سلیقه تان داشته باشید به سایت فاما سری بزنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top

فرم سفارشی سازی

فرم درخواست قیمت

حداکثر اندازه فایل ها.

دانلود کاتالوگ