انتخاب صندلی چوبی مناسب

صندلی چوبی
صندلی چوبی

انتخاب صندلی چوبی مناسب

از دیگر وسایل ضروری هر خانه ای نشیمن مناسب است. پر طرفدارترین و قدیمی ترین مدل صندلی ناهارخوری نوع چوبی آن است. صندلی چوبی در بازار امروزی به صندلی ناهارخوری معروف است. ما در این مقاله درباره ی انتخاب صندلی چوبی مناسب و کاربردی خواهیم گفت. چنانچه قصد خرید صندلی چوبی مناسب با دکوراسیون منزل خود دارید با ما فاما همراه باشید.

  • مکان مناسب قرارگیری صندلی چوبی
  • انواع و کاربرد صندلی چوبی
  • نکات قابل توجه برای خرید صندلی
  • استاندارد های صندلی ناهارخوری

مکان مناسب قرارگیری صندلی چوبی

صندلی های چوبی در منزل کاربرد های زیادی دارند. می توان آنها را در آشپزخانه، نشیمن، اتاق خواب، اتاق مطالعه، تراس و.. قرار داد.  امروزه سبک زندگی با کوچک شدن آپارتمان ها همراه شده. به همین علت قرار دادن میز ناهارخوری در مکان مناسب مسئله مهمی است.

اولین مرحله برای قرار دادن میز ناهارخوری، در نظر گرفتن ابعاد منزل و فضایی که به میز ناهارخوری اختصاص می دهیم، می باشد.

سپس باید محلی که میخواهیم میز ناهارخوری را قرار دهیم انتخاب کنیم. دقت کنید، این محل نباید پر رفت و آمد باشد. که در هنگام چیدمان و سرو غذا به مشکل بخورید.

میز ناهارخوری را در نزدیکی میز تلویزیون قرار ندهید زیرا حضور تلویزیون باعث عدم تمرکز در زمان سرو غذا می شود.

قرار دادن میز بیش از چهار نفر در آشپزخانه خیلی مناسب به نظر نمی‎آید. بهتر است در صورت بزرگ بودن آشپزخانه از یک میز ناهارخوری چهار‎نفره استفاده کنید.

توجه به نکات گفته شده، شما را در ساخت یک دکوراسیون عالی کمک میکند. پس بهتر است میز ناهارخوری خود را متناسب با  فضای داخلی خود خریداری کنید.

انواع و کاربرد صندلی چوبی

یکی از پر کاربرد‎ترین وسایل منزل، صندلی چوبی به حساب می آید. صندلی چوبی شیک علاوه بر زیبایی باید بر اساس نیاز شما و کاربرد آن در دکوراسیون منزل انتخاب شود . از صندلی های چوبی مختلفی می توان در منزل استفاده کرد.

صندلی چوبی اپن

 

صندلی چوبیصندلی کانتر

انتخاب درست اپن با توجه به سبک چیدمان منزل، اهمیت زیادی در جلوه آشپزخانه دارد. برای خرید صندلی چوبی اپن بهتر است به ارتفاع مناسب آن توجه داشته باشید.

همان طور که می‌دانید دکوراسیون آشپزخانه اُپن مانند اتاق پذیرایی قابل رویت است، بنابراین چیدمان صندلی ها تاثیر بسزایی در دکوراسیون منزل خواهد گذاشت. وجود صندلی اپن نه تنها زیبایی به همراه دارد بلکه باعث می شود از اپن یا جزیره داخل آشپزخانه بهینه استفاده کرد.

صندلی چوبی راک

این نوع صندلی در آمریکا طرفداران زیادی دارد. در اواخر 18 میلادی فردی در آمریکا این نوع صندلی را طراحی کرد. این صندلی در خانه آمریکایی ها جایگاه خاصی دارد.

صندلی راحتی یا راک دارای یک نشیمن گاه و دو پایه به حالت گهواره ای می باشد از این رو چون حالت گهواره ای دارد به آن صندلی گهواره ای هم میگویند.

برای خرید صندلی راک اگر قرار است در نشیمن  از آن استفاده کنید بهتر است جنس چوب افرا و بلوط باشد. اگر قصد استفاده از آن را برای باغ و آلاچیق و تراس دارید بهتر است به سراغ چوب هایی مانند چوب درخت گیلاس برزیلی و یا چوب درخت سرو بروید. چرا که این جنس چوب در اثر آب و هوا و تغییرات آن، شکل خود را از دست نمی دهد.

صندلی چوبی منبت کاری شده

این صندلی می تواند در هر سبک صندلی ای باشد. به طور مثال، می تواند صندلی منبت کاری شده مدرن، راک، اپنی و… باشد.

در طراحی آن از منبت استفاده شده است که این طرح بیشتر برای سبک کلاسیک استفاده می شود. این طرح پرهزینه تر از صندلی چوبی ساده می باشد.

صندلی چوبی مدرن

صندلی چوبیصندلی رزا

اگر سبک منزلتان مدرن است از صندلی های ساده و سبک تر و از رنگ های چوب که گرم است و رنگ های روشن استفاده کنید. پس در مورد سبک خانه خود فکر کنید و بعد اقدام به خرید صندلی چوبی کنید.

زیرا اگر صندلی ها متناسب با سبک باقی وسایل منزل نباشد سبب شلختگی فضای منزل خواهد شد و ظاهری شیک را نخواهیم داشت.  

صندلی چوبی
صندلی ناهارخوری چوبی
صندلی ناهارخوری چوبی
صندلی ناهارخوری چوبی

نکات قابل توجه برای خرید صندلی

خرید صندلی یکی از پر چالش ترین انتخاب دکوراسیون داخلی است. صندلی چوبی به محیط گرما و آرامش می بخشد. پس علاوه بر زیبایی باید به کیفیت چوب مورد استفاده، همچنین استاندارد بودن آن ها توجه بسزایی کرد.

ابتدا باید تصمیم بگیرید چوب طبیعی میخواهید یا طرح چوب. اکثرا افراد چوب طبیعی را ترجیح می دهند. با اینکه قیمت چوب بیشتر است اما هم از کیفیت بالاتری برخوردار است هم جلوه بهتری دارد.

حال باید ببینید چه چوبی مد نظرتون می باشد. ده ها مدل چوب برای انتخاب وجود دارد و اکثر آن ها از نظر استحکام و دوام مقاومت یکسان هستند اما از نظر ظاهری باهم متفاوت می باشند.

 شرکت فاما از مرغوب ترین نوع چوب یعنی چوب راش(رطوبت‎زایی شده با فرآیند به روز اروپا) در ساخت صندلی چوبی استفاده می کند.

استانداردهای صندلی ناهارخوری

استاندارد های صندلی ناهارخوری

یک صندلی باید استاندار باشد تا احساس راحتی را به افراد یک منزل القا کند. کمترین تعداد دفعات استفاده از صندلی ناهارخوری در روز 2 الی 3 وعده در روز می باشد. پس باید علاوه بر ظاهر و زیبایی به استاندارد بودن آن هم توجه کنید.

حدود ابعاد برای طراحی یک صندلی استاندارد برای نشیمن بین 46cm و 50cm می باشد. تکیه گاه باید بین 30cm تا 50cm باشد تا فرد راحت بتواند تکیه بدهد.

دسته صندلی خیلی رواج ندارد، ولی به تازگی در طراحی ها بسیار به کار می رود. در صورت وجود دسته باید طول آن بین  20cmتا  25cmو ارتفاع آن بین  18cm تا  23cm باشد.

ارتفاع پایه صندلی در بهترین حالت بین 40cm  تا 45cm می باشد.

هنگامی که صندلی با طرح دلخواه و استاندارد انتخاب کردید حال باید ببینید دور میز مورد نظر چه تعداد صندلی جای میگیرد.

به طور معمول برای هر صندلی حدود 60cm فضا بگذارید. دور یک میز عریض 180cm به راحتی 6 صندلی استاندارد جا می‌شود، یک میز 243cm  به راحتی برای 8 صندلی و یک میز 304cm  به راحتی 10 صندلی استاندارد جا دارد.

دقت فرمایید، در یک میز کوچک یا برای مهمانی‌های بزرگ، می‌توان چند صندلی دیگر را به صورت فشرده و با فاصله کم قرار داد. اما صندلی‌های خود را برای استفاده روزانه‌تان انتخاب کنید. نه یک مهمانی بزرگ که فقط سالی یک بار میزبان آن هستید.

شرکت فاما با با سابقه فعالیت تخصصی 30 ساله در زمینه طراحی، تولید و فروش در صنعت مبلمان خانگی و تجاری در ایران با قابلیت‌ها و پتانسیل‌های ذیل:

مجهز به دپارتمان تخصصی طراحی و معماری داخلی

تنوع محصولی ( بیش از 60 مدل)

تجهیزات پیشرفته و به روز ساخت و تولید:

استفاده و بکارگیری از مرغوب‌ترین نوع چوب راش (رطوبت‌زایی شده با فرآیند به روز اروپا)

بکارگیری و استفاده از جدید‌ترین دستگاه فیکسچر مونتاژ صندلی ( مونتاژ بدون دخالت نیروی انسانی)

طراحی و ساخت خط رنگ با قابلیت 350 صندلی در روز

استفاده از تکنولوژی روز دنیا در خط رنگ شامل آبشار خشک، سیستم گردش هوا و …

امیدواریم اطلاعات ارائه شده، در رابطه با انتخاب صندلی چوبی مناسب، برای شما خوانندگان عزیز مورد استفاده قرار گرفته باشد. برای مشاهده تنوع ست ناهارخوری و مشاوره بیشتر با فاما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top

فرم سفارشی سازی

فرم درخواست قیمت

حداکثر اندازه فایل ها.

دانلود کاتالوگ