فنگ شویی چیدمان سرویس ناهارخوری

5 قانون فنگ شویی در چیدمان سرویس ناهارخوری

 

لوازم نامربوط بایستی از سالن غذاخوری دور شوند!

سرویس ناهارخوری موجود در سالن غذاخوری، اصولا برای پذیرایی از مهمانان کاربرد دارد. از این رو در خانه­های ایرانی، سرویس ناهارخوری نقش اتاق کار را ایفا می­کند و حتی محلی برای آویز لباس و قرار دادن کیف و سوئیچ و کلید است.

بی­نظمی مولد انرژی منفی است، از این رو تمام لوازم نامربوط باید از سر میز و صندلی­ها برداشته شوند و سرویس ناهارخوری بایستی مرتب و منظم باشد تا انرژی زندگی و نیروی حیات در فضای سالن غذاخوری جریان یابد.

بی­نظمی و نامرتب بودن میز و صندلی­های سرویس غذاخوری باعث مسدود شدن جریان انرژی می­شود و انرژی منفی و ناهماهنگی به وجود می­آید.

انرژی مثبت زمینه‎­ساز راحتی، آزادی و هماهنگی می­شود. اولین و اصلی‎­ترین رکن فنگ شویی در چیدمان سالن ناهارخوری، تمیزی و مرتب بودن سرویس ناهارخوری می­‎باشد.

تمیزی شامل تمیزی رومیزی و روکش صندلی‎­ها می­شود، پس اگر رومیزی صندلی چوبی دارای لکه و کثیفی است، آن را تمیز کنید. مرتب بودن شامل چیدمان یک­دست صندلی‎­ها دور میز سرویس غذاخوری، می­شود.

میز ناهارخوری مرتب

فنگ شویی در چیدمان سرویس ناهارخوری

سرویس ناهارخوری بایستی متناسب با فضای موجود باشد تا بتواند فضا را بپوشاند. قوانین فنگ شویی معتقد است که تعداد صندلی­‎های دور میز باید زوج باشد. به دنبال میزهای بدون گوشه باشید، ترجیحا میز گرد و بیضی بیشتر مورد توجه فنگ شویی است.

میزهای مربعی و مستطیلی بدون گوشه و فاقد زاویه، بهتر از گوشه­‎دار و تیز هستند. میز با اشکال عجیب و غریب مناسب نمی­باشد. از میز چوبی استفاده کنید، چرا که میز شیشه­ای موجب انتشار انرژی منفی و عصبی به فضا می­شود.

چوب یک عنصر طبیعی است و انرژی آن خوب و مثبت است. فنگ شویی تاکید دارد میز چوبی همراه با صندلی چوبی به کار گرفته شود تا لمس چوب، انرژی آن را منتشر کند و ذهن انسان را در مدار لذت قرار دهد.

با رعایت تمام اصول بیان شده، باید بدانید که سرویس ناهارخوری نباید به سمت در و یا بین دو درب ورودی (نقطه ورودی) قرار گیرد. از طرفی، از قرار دادن میز و صندلی­های سرویس غذاخوری در کنار دیوار و زیر تیر خودداری کنید. نحوه‎­ی چیدمان سرویس غذاخوری باید به گونه‎­ای باشد که هیچ کدام از صندلی چوبی­ها به سمت درب قرار نگیرند.

فنگ شویی در چیدمان سرویس ناهارخوری

تزیین و چیدمان رومیزی

استفاده از ظروف ترک خورده و لب پر شده، تداعی­گر کمبود، فقر و افول نعمت است. از این رو استفاده از این جور لوازم در چیدمان رومیزی سرویس ناهارخوری، ممنوع است. نگاه کردن به ظروف ترک خورده و لب پر شده، احساس خوبی به آدم منتقل نمی­کند.

قوانین فنگ شویی می­گویند استفاده از ظروف سالم با اشکال ساده و مینیمال با رنگ­های ملایم، بهتر است و انرژی مثبت را به فضا منتشر می­کند. هیچ­گاه روی میز را خالی نگذارید، می­توانید رومیزی را با ابریشم، ترمه و پارچه‎­های رومیزی بپوشانید. یک کاسه گرد میوه و یا یک گلدان با گل­‎های تازه را در وسط میز قرار دهید.

انرژی از اجسام طبیعی و زنده، جریان می­یابد. استفاده از گل­‎های خشک و پژمرده نشان­گر پوسیدگی، مرگ و انرژی منفی می­باشد. تزیین میز سرویس ناهارخوری را فراموش نکنید. هر چند شلوغی آزاردهنده است ولی خلوت بودن رومیزی، هم صحیح نیست.

استفاده از گلدان با گل تازه

انتخاب رنگ دیوارهای سالن پذیرایی

رنگ دیوارهای سالن پذیرایی باید دلپذیر و آرامش­بخش باشد. از این رو رنگ­های پاستیلی، خنثی و مینیمال، رنگ­‎های مناسبی هستند. انتخاب کاغذ دیواری شلوغ، ایده جالبی نیست، در عوض کاغذ دیواری خلوت و ساده، شیک و شکیل است.

استفاده از یک رنگ بهتر از چندین رنگ است، برخی از افراد به استفاده از چند رنگ علاقه دارند، ولی بهتر است برای فضاهای بزرگ، از تک رنگ استفاده کنید. انتخاب فرش باید متناسب و هماهنگ با رنگ دیوارها باشد. توصیه می­شود در فضای سالن پذیرایی از چند عنصر طبیعی استفاده شود.

عنصر چوب انتخاب خوبی به عنوان متریال سرویس ناهارخوری است. عنصر آب را می­توانید با یک آکواریوم و یا چشمه و آب نما، به فضا دعوت کنید. ماهی نماد خوش شانسی است. عنصر خاک را با گلدان‎­ها می­توانید جایگزین کنید. عناصر طبیعی، زنده هستند و خوشبختانه با زنده بودن خود، زندگی و انرژی مثبت را در فضای اطراف انتشار می­دهند.

حیات و انرژی

فضای سالن پذیرایی را مملو از انرژی مثبت کنید!

– سالن غذاخوری و تزیین سرویس ناهارخوری باید به نحوی باشد که انرژی مثبت در آن مولد شود. به نوعی می­توان گفت بایستی از لوازمی که تولید­کننده انرژی مثبت هستند، استفاده شود.

– حتما در سالن پذیرایی و نشیمن ساختمان خود، از گل و گیاه استفاده کنید. اگر می­خواهید گیاهان خود را در گوشه قرار دهید می­توانید از گیاهانی که برگ­های بزرگ دارند، استفاده کنید. برای تزیین رومیزی می­توان از گیاهانی با برگ­های کوچک استفاده کنید.

– قوانین فنگ شویی، استفاده از وسایل الکترونیکی در سالن ناهارخوری را ممنوع کرده است. استفاده از ساعت­های شماطه­دار را کنار بگذارید، چرا که یادآوری گذشته زمان دارای انرژی منفی است.

– میزان روشنایی بایستی در حد متعادل و ملایم باشد تا علاوه بر روشنایی فضا، چشم را نزند و آزاردهنده نباشد.

– استفاده از آینه در سالن پذیرایی ایده خوبی است که فنگ شویی آن را تایید کرده است. البته استفاده از آینه شرط دارد و شرط آن عدم نمایان شدن فضای آشپزخانه و حمام است.

– در هنگام سرو غذا، حفظ ادب و سکوت و ملایمت، تولیدکننده­ی انرژی مثبت در فضای سالن است.

عدم رعایت تعداد زوج صندلی­‎ها

با ایده‎­ها و قوانین فنگ شویی هم­‎راستا شوید!

قوانین فنگ شویی در چیدمان سرویس ناهارخوری موجب ایجاد انرژی مثبت در فضای سالن پذیرایی می­شود. جریان یافتن انرژی سبب بالا رفتن سطح آرامش میزبان و مهمانان می­شود. میز ناهارخوری مکانی برای معاشرت میزبان و مهمانان است که هر چه سطح انرژی افراد بالاتر باشد، افراد بیشتر از یکدیگر لذت می­برند.

علاوه بر آن که فنگ شویی در نحوه چیدمان سرویس ناهارخوری صاحب سبک و نظر است، در انتخاب نوع میز و صندلی چوبی، لوازم مورد نیاز تزیین، رنگ دیوارها و چیدمان رومیزی دارای نظر می­باشد.

امروزه مردم به دنبال چیدمان اصولی هستند تا پس از طی یک روز کاری، وارد خانه شوند و بتوانند از فضای موجود لذت ببرند و انرژی بگیرند. فنگ شویی یکی از شاخه­‎های طراحی داخلی است و با در نظر گرفتن تمام موارد، قوانینی را تعیین کرده است.

میز و صندلی چوبی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top