فنگ شویی چیدمان مبل

فنگ شویی در چیدمان مبلمان

چیدمان مبلمان باید در موقعیت قدرت باشد. قوانین فنگ شویی در چیدمان مبل، مبل مناسب فضای شما و نحوه قرارگیری آن را بررسی می­کند. فنگ شویی معتقد است که مبلمان باید در مقابل دیوار قرار بگیرند و به هیچ عنوان در وسط فضای سالن نشمین نباشند. چیدمان مبلمان در کنار دیوارها، احساس اطمینان و آرامش را به افراد تلقین می­کند. از چسباندن مبلمان به دیوارها بپرهیزید.

کاناپه را در مقابل دیوار بچینید و مبلمان و انواع صندلی چوبی را در اطراف آن بچینید. چیدمان صحیح مبلمان در سالن نشمین، آرامش، ثروت، سرمایه و قدرت را برای شما به ارمغان می­آورد. ما در این مقاله ایده چیدمان مبلمان بر اساس فنگ شویی را برای شما عزیزان بررسی کرده­ایم تا با رعایت آن، آرامش بیشتری را در فضای داخلی ساختمان خود، حس کنید.

فنگ شویی چیدمان مبل
چیدمان مبلمان

چیدمان مبلمان در موقعیت قدرت

طبق قانون فنگ شویی، چیدمان مبلمان نباید پشت به درب ورودی ساختمان باشد. چیدمان مبلمان باید همانند میز اداری و یا قفسه‎­ها، در موقعیت قدرت و یا موقعیت فرمان باشد. موقعیت قدرت یا موقعیت فرمان، تمام لوازم را مشرف به درب ورودی آپارتمان قرار می­دهد.

اگر فرم سالن نشیمن و سالن پذیرایی شما به شکلی است که نمی­توانید مبلمان را مشرف به درب ورودی قرار دهید، می­توانید از آینه کمک بگیرید. آینه را روبه‎­روی دیوار مقابل، قرار دهید تا متوجه ورود افراد به داخل ساختمان گردید.

چیدمان مبلمان در موقعیت فرمان، حس آرامش بیشتری را در خانه، به جریان می­اندازد. پنجره همانند درب، موقعیت قدرت خانه و دریچه‎­ای برای رفت و آمد انرژی به حساب می‎­آید.

فنگ شویی چیدمان مبل
فنگ شویی در چیدمان مبلمان

قرار دادن مبلمان در مقابل پنجره و درب، مانعی برای ورود انرژی می باشد. از این رو انرژی در فضا جریان نمی­یابد. یکی دیگر از مواردی که بایستی رعایت شود، عدم تقابل مبلمان با نقطه کانونی ساختمان است.

اگر تلویزیون، شومینه، یا تابلویی را به عنوان نقطه کانونی انتخاب می­کنید، باید مبلمان را روبه­روی آن بچینید. در این صورت نقطه کانونی خانه (غیر از مبلمان)، مشخص می­شود و دوگانگی و تضاد در چیدمان مبلمان و نقطه کانونی، به وجود نمی­آید.

انرژی را در خانه به حرکت درآورید!

طبق قوانین رایج فنگ شویی، گوشه­‎های ساختمان و سالن نشمین، نقاط سمی خانه هستند. به انرژی منفی در یک نقطه اشاره دارد. زاویه­‎دار چیدن مبلمان در سالن نشمین. موجب عدم آرامش و راحتی سالن نشمین می­شود. طبق قانون فنگ شویی باید از ایجاد زاویه و گوشه در چیدمان مبلمان، جلوگیری کرد.

چیدمان گرد و U شکل، از جمع شدن انرژی منفی در گوشه‎­ها جلوگیری می­کند. در این نوع چیدمان، ایجاد هلال بهتر از گوشه و زاویه است. برای از بین بردن انرژی­‎های منفی. از میز خاطره، آباژور و یا شلف‎­های تزیینی استفاده کنید. با چیدمان این لوازم در گوشه­‎ها، انرژی را از گوشه­‎ها به مرکز سالن نشمین هدایت کنید.

فنگ شویی چیدمان مبل
رعایت گوشه­‎ها در چیدمان

استفاده از مبل L شکل مورد تایید فنگ شویی نمی­باشد و بهتر است در صورت استفاده از مبلمان L شکل، در قسمت زاویه­دار از گل و گیاه طبیعی استفاده شود.

گل و گیاه طبیعی انرژی را به جریان می­اندازد. حس آرامش را به ارمغان می‎­آورد. انرژی به حرکت درآمده، در ایجاد آرامش و راحتی فضای داخلی ساختمان موثر است. رعایت اصول چیدمان بر اساس فنگ شویی، موجب موفقیت ساکنان ساختمان، می­شود. اگر به دنبال حال خوب هستید، اصول چیدمان را رعایت کنید.

تاثیرات قوانین فنگ شوی در جذب عشق بین اعضای خانه

در فنگ شویی، برقراری رابطه دوستانه و ایجاد عشق بین اعضای خانواده، دارای اهمیت است و این گونه، انرژی یا Chi به صورت یکنواخت در خانه جریان می­یابد.

به چیدمان صندلی­‎ها توجه کنید که دو صندلی را مستقیما در مقابل یک دیگر قرار ندهید، چرا که انرژی آن منفی است و منجر به بحث و مشاجره می­شود. در فنگ شویی چیدمان مبلمان، قرار دادن دو کاناپه در مقابل هم، همانند دو صندلی دارای انرژی منفی است. همچنین قرار دادن دو کاناپه در مقابل هم، زمینه ساز ایجاد فضایی ناخوشایند و تهاجمی می­گردد.

کاناپه‎­ها باید در کنارهم قرار بگیرند، این نوع چیدمان، به روابط عاطفی و خانوادگی بین اعضای خانه بهبود می­بخشد. سالن نشمین فضایی خانوادگی است و برای حفظ این فضا بایستی یک یا دو صندلی تکی، در کنار مبلمان قرار گیرد تا فضای سالن نشمین را تکمیل کند. انرژی‎­های جریان یافته در فضای داخلی ساختمان، به عشق و محبت بین اعضای خانواده، قوت می­بخشد.

فنگ شویی چیدمان مبل
چیدمان صحیح

تاثیر رنگ مبلمان در جذب ثروت

تاثیر رنگ‎­ها را نادیده نگیرید. رنگ­ها تاثیر زیادی در روحیه افراد دارند، گاها برخی از رنگ­ها دارای آرامش هستند، برخی انرژی­زا هستند. فنگ شویی علاوه بر آن که در چیدمان مبل دارای ایده و نظر می­باشد، در انتخاب رنگ پارچه مبلی نیز دارای ایده و سبک می­باشد.

اهمیت انتخاب رنگ مبلمان در سطح بالایی است چرا که انرژی را در فضای خانه به حرکت در می­آورد و تعادل را برقرار می­کند. رنگ انتخابی بایستی معرف یکی از عناصر پنچ­گانه طبیعت باشد.

آب، آتش، خاک، فلز و چوب، پنچ عنصر طبیعت هستند که بایستی رنگ پارچه مبلی با این عناصر هم­خوانی داشته باشد. رنگ‎­های طوسی روشن، آبی آسمانی و یا زرد کم­رنگ نشات گرفته از عناصر طبیعی هستند.

فنگ شویی چیدمان مبل
فنگ شویی در چیدمان مبل

این رنگ‎­ها جاذب ثروت و سرمایه هستند. عنصر خاک دارای رنگ­های خاکی، بژ و زرد کم­رنگ می­باشد. آبی و مشکی جزو رنگ­‎های عنصر آب هستند. عنصر چوب دارای رنگ­های قهوه­ای و سبز است.

عنصر فلز شامل رنگ­های خاکستری و سفید می­شود و عنصر آتش دارای رنگ­های قرمز، زرد، نارنجی، زرد پررنگ، بنفش و صورتی است. رنگ قرمز که از عنصر آتش نشات گرفته است. حس قدرت را انتقال می­دهد و در جذب ثروت موثر است.

از دیگر رنگ­هایی که جاذب ثروت و فراوانی هستند، می­توان به سبز و بنفش اشاره کرد. البته قانون فنگ شویی استفاده از رنگ بنفش پررنگ را جهت کاربرد در مبلمان و وسایل بزرگ، ممنوع کرده است و بهتر است از بنفش کم­رنگ مانند یاسی استفاده کنید.

زرد و طلایی هم مانند رنگ سبز و بنفش، نماد پول و ثروت است. بهتر است در انتخاب رنگ پارچه مبلی به کار گرفته شود. انتخاب هوشمندانه بهترین گزینه است، به این نحوه که دو مبل تک نفره را با این رنگ­ها دیزاین کنید. استفاده از دو رنگ در مبلمان، ظاهری شیک و زیبا دارد.

فنگ شویی چیدمان مبل
پارچه مبلی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top

فرم سفارشی سازی

فرم درخواست قیمت

حداکثر اندازه فایل ها.

دانلود کاتالوگ