نکاتی که هنگام خرید مبل راحتی باید بدانید

انواع مبل
نکاتی که هنگام خرید مبل راحتی باید بدانید

نکاتی که هنگام خرید مبل راحتی باید بدانید

امروزه از اصلی ترین وسایل خانه می توان به مبلمان آن اشاره کرد.مبل راحتی یا همان کاناپه به صورت دو نفره، سه نفره و بیشتر ساخته می شود. در بدنه معمولا از چوب استفاده می شود و دارای پایه های کوتاه و دسته های پهن می باشد. نسبت به مبل استیل قیمت مناسب تری هم دارد. در این مقاله از تیم فاما قصد داریم نکاتی که هنگام خرید مبل راحتی باید بدانید را مورد بحث قرار دهیم.

  • انواع چوب مبل راحتی
  • بهترین پارچه مبل راحتی
  • چگونه مبلی مناسب دکور منزل می باشد؟
  • ست مبل راحتی چند نفره هستند؟
  • نکاتی که هنگام خرید مبل راحتی باید بدانید

مبل راحتی با شاخصه های کلی مورد بررسی قرار می گیرد و انتخاب می شود. شاخصه هایی چون قیمت، تعداد نفرات، جنس، پارچه و… اما ما قصد داریم یک مرحله پیش از خرید را مورد بررسی قرار دهیم. مرحله بررسی و انتخاب مبل راحتی.

انواع چوب مبل راحتی

میزان چوب به کار رفته در مبل راحتی نسبت به مبل های دیگر کمتر است. به این علت که در مبل های دیگر دسته و تاج های چوبی و منبت کاری شده استفاده می شود، چوب بیشتری در ساخت استفاده می شود. به طور کلی امروزه در بازار ایران برای کلاف مبل راحتی از چوب نراد یا توسکا استفاده می کنند.

همچنین برای نما و پایه ها از چوب راش یا توسکا استفاده می شود. علت اختلاف قیمت هم عمدتا به دلیل چوب به کار رفته در مبل است. به این علت که برخی تولید کنندگان از چوب نامرغوب استفاده می کنند و قیمت نهایی را می توانند بسیار پایین تر اعلام کنند.

پس گول قیمت مناسب را نخورید و کیفیت کار را در اولویت قرار دهید زیرا مبلمان از دسته وسایل خانه است که برای طولانی مدت استفاده می شود.

انواع مبلمان

بهترین پارچه مبل راحتی

وقتی صحبت از زیبایی مبل می شود، اولین چیزی که در ذهن می آید پارچه مبل است. زیرا اولین چیزی که به چشم می آید ظاهر مبل است یعنی پارچه به کار رفته.

این پارچه به قدری باید با کیفیت باشد که بعد از شستشو و آفتاب خوردن، تغییر رنگ ندهد. پیش از این گفتیم که انتخاب مبل راحتی را طوری باید انجام دهید که برای چندین سال مثل روز اول باشد. حتی در فصل گرم باعث تعریق و فصل سرد باعث جذب سرما نشود.

مسکو

یکی از پارچه های پرطرفدار مبلمان راحتی، پارچه مسکو است. این پارچه بین خریداران مبل راحتی بخاطر راحتی و کیفیت بالا محبوبیت دارد. این پارچه ضخامت بالایی دارد و حالت نمدی می باشد.

ملیتا

دیگر پارچه مناسب مبل راحتی که محبوبیت خاصی در بازار ایران دارد پارچه ملیتا می باشد. این پارچه همانند پارچه مسکو ضخامت بالایی دارد.

این پارچه برای مبلمان پر استفاده مناسب است به علت ضخامت بالایی که دارد مناسب استفاده روزمره می باشد. ضخامت بالا باعث طول عمر بیشتر مبل می شود.

مایا

اگر پارچه مایا رو لمس کرده باشید متوجه می شوید که حالت ابرو بادی دارد. از خصوصیات خوبی که دارد این است که برای خانواده های دارای فرزند کوچک و خانواده های پر رفت و آمد مناسب است زیرا این پارچه به نسبت پارچه های دیگر راحت تر تمیز می شود.

مازراتی

پارچه مازرانی تنها در یک مدل به صورت ساده و بدون طرح تولید می شود. این پارچه کاملا مناسب مبل راحتی است زیرا نسبت به پارچه های دیگر پرز خیلی کمتر و بافت درشت تری دارد. برای تمیز کردن آن هم کافی است از یک اسفنج و یک شوینده ملایم استفاده کنید.

چگونه مبلی مناسب دکور منزل می باشد؟

امروزه می‌توان از مبل راحتی در اکثر سبک های دکوراسیون استفاده کرد، بدون نگرانی که آیا وسایل منزل شما با مبل‎تان هماهنگی دارد یا نه. مبل ها به دلیل راحتی و تنوعی که در مدل های خود دارند تقریبا در هر سبک از دکوراسیونی جای می‌گیرند.

مگر اینکه شما خودتان از آن دسته افرادی باشید که مبل و سبک های مجلل و باشکوه را به سبک های ساده و امروزی ترجیح دهید. با این حال 4 سبک دکوراسیون زیر بیشترین سبک هایی هستند که می‌توانید در آن ها از مبل راحتی استفاده کنید:

  • دکوراسیون مدرن
  • دکوراسیون مینیمال
  • دکوراسیون صنعتی
  • دکوراسیون بوهمیان

از آنجایی که در حال حاضر اکثر افراد در خانه هایی زندگی می‌کنند که بسیار بزرگ نیست، بهتر است که در پذیرایی به جای استفاده از مبل استیل و کلاسیک از مبلمان راحتی استفاده کنید تا  فضای اتاق را خیلی شلوغ نکنید و آرامش را به خودتان هدیه کنید. 4

سبکی که در بالا نام بردیم از همان دسته سبک های دکوراسیون هستند که سادگی و آرامش را بدون هیچ گونه تجملاتی به تصویر می‌کشد.

این دقیقا همان سبک مناسب مبل های راحتی است. توجه داشته باشید که اگر دکوراسیون کلاسیک یا سنتی را انتخاب کردید، بهتر است مبلمان راحتی کلاسیک که دسته هایی گرد یا منحنی دارند تهیه کنید.

ست مبل راحتی چند نفره هستند؟

مبل های راحتی معمولا به شکل ست های 8 نفره شامل 2 عدد کاناپه سه نفره و 2 عدد مبل تک به فروش می‌رسند، اما در ایران ست های مبل راحتی 7 نفره یعنی 1 عدد کاناپه سه نفره، 1 عدد کاناپه دو نفره و 2 عدد مبل تک مرسوم تر هستند.

همانطور که گفته شد در اکثر مدل های جدید دیگر کاناپه دو نفره تولید نمی‌شود و مانند ست‌های مبلمان ترک که به صورت 8 نفره هستند تولید و عرضه می‌شود.

نکاتی که هنگام خرید مبل راحتی باید بدانید

در این قسمت با برخی نکات مهم در هنگام خرید مبل راحتی شما را آشنا می کنیم.

به مقاومت و استحکام مبل توجه کنید

مبل های با کیفیت معمولا از دیگر مبل ها سنگین تر هستند. این دسته از مبل ها حتی در ظاهر هم مستحکم تر دیده می شوند. برای بررسی ابتدا چرخی به دور مبل زده و سپس آن را از یک گوشه بلند کنید، بعد از بلند کردن کمی آن را در هوا تکان دهید.

اگر مبل سبک بود یا موقع تکان دادن صدا یا لرزش ریزی داشت، بدانید که آن مبل بی‌کیفیت است و باید قید خریدش را بزنید. فنر مبل نکته بسیار مهم دیگر است که باید قبل از خرید بررسی شود. بهترین و بادوام ‌ترین فنر برای مبل فنرهای لول و همچنین فنرهای S یا سینوسی هستند.

فنرهای لول به شکل عمودی و مارپیچ زیر تشک مبل قرار می‌گیرند. اما فنرهای سینوسی به شکل افقی و به صورت موازی در کنار هم کف مبل نصب می‌شوند.

هر دو نوع این فنرها استحکام بالایی داشته و وزن زیاد را برای مدت طولانی تحمل می‌کنند. فنرهای کویل نیز گزینه اقتصادی تر است که کیفیت بالایی دارند. البته برای مشخص شدن نوع فنر به کار رفته باید از خود فروشنده سوال شود.

رویه و تشک مبل را بررسی کنید

تشک مبل با کیفیت معمولا هسته درونی اش از فوم پلی یورتان صنعتی می باشد. هرچه فوم چگالی بالاتری داشته باشد وزن مبل بیشتر بوده و از کیفیت بالاتری برخوردار است.

در مبلمان ارزان تنها از فوم پلی یورتان تنها استفاده می شود. اما در مبل های با کیفیت دور فوم پلی یورتان یک لایه پارچه از جنس تترون یا داکرون نیز کشیده میشود. توجه داشته باشید که در برخی مبل ها بجای فوم از اسفنج یا مو و پر حیوانات استفاده می شود که اصلا مناسب نمی باشد.

انتخاب رنگ مناسب

به دلیل هزینه زیادی که خرید ست مبل دارد بهتر است از رنگی استفاده کنید که پس از مدتی از مد نیوفتد. مطمئن ترین طیف رنگی، رنگ های خنثی هستند. نه تنها همیشه مد هستند بلکه می توان با هر دکوراسیون مد نظر ست کرد.

همچنین اگر بچه کوچک دارید بهتر است از رنگ های تیره استفاده کنید تا کثیفی کمتر خودش را نشان دهد. پارچه‌های مصنوعی معمولا راحت‌تر تمیز می شوند و نیاز به مراقبت کمتری دارند. اما پارچه‌های طبیعی مثل چرم و مخمل و پارچه‌های ریز بافت در برابر پارگی و خش دوام بسیار بالاتری دارند.

در انتها برای مشاوره بیشتر و مشاهده تنوع مبلمان با تیم فاما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top

فرم سفارشی سازی

فرم درخواست قیمت

حداکثر اندازه فایل ها.

دانلود کاتالوگ