نیمکت چوبی مناسب منزل شما

نیمکت چوبی
نیمکت چوبی

نیمکت چوبی مناسب منزل شما

یکی از نوآوری های طراحان امروزی وارد کردن نیمکت چوبی در دکوراسیون داخلی است. امروزه با دیدن نیمکت در دکوراسیون منزل نباید تعجب کرد زیرا برخی اوقات استفاده از این محصول باعث شیک شدن و کاربردی بودن در منزل می باشد. از نیمکت های چوبی میتوان در آشپزخانه، پذیرایی، اتاق نشیمن و.. استفاده کرد. در این مقاله قصد دارید درمورد نیمکت چوبی مناسب منزل شما بیشتر توضیح دهیم تا بیشتر با این سبک آشنا شوید.

  • نیمکت چوبی و میز ناهارخوری
  • نیمکت چوبی برای پای تخت
  • دکور راهروی ورودی
  • استفاده نیمکت چوبی برای فضای باز
  • منظره ای رو به بیرون
  • ویژگی های نیکت چوبی

نیمکت چوبی و میزناهارخوری

همانطور که در ابتدا اشاره شد امروزه نیمکت چوبی را میتوان در فضای مختلف خانه استفاده کرد. یکی از پرکاربردترین آنها، قرارگیری نیمکت همراه میز و صندلی ناهارخوری می باشد. همه ما با شنیدن میز و صندلی ناهارخوری یاد مدل های ساده که در همه خانه ها استفاده می کنند می افتیم. اما در دکوراسیون جدید علاوه بر استفاده از صندلی ناهارخوری از نیمکت های چوبی هم استفاده می شود. به علت کوچک تر شدن منازل و کم شدن فضای ناهارخوری افراد مجبورند میز و صندلی را به دیوار بچسبانند و برای هربار استفاده باید جابجایی انجام دهند. در صورتی که اگر از نیمکت های چوبی در سمت دیوار استفاده کنیم میتوانیم از فضا بهینه استفاده کنیم. همچنین از جابجایی های مکرر هم جلوگیری می شود.   

نیمکت میز ناهارخوری
نیمکت النا

نیمکت چوبی برای پای تخت

از نیمکت های چوبی برای پای تخت نیز میشود استفاده کرد. کاربرد این نیمکت در این مکان برای قرار دادن کوسن های روی تخت در زمان خواب یا ملحفه دم دستی می باشد. با این کار اگر ملحفه اضافه نیاز داشتید در کوتاه ترین زمان می توانید به آن برسید. همچنین وجود نیمکت چوبی در صورتی که با دکوراسیون اتاق هماهنگ باشد می تواند احساس صمیمی و گرمی ایجاد کند.

نیمکت
نیمکت ارغوان جستر

دکور راهروی ورودی

امروزه زیبایی راهروی ورودی خیلی مورد توجه قرار گرفته است. اما نه تنها زیبایی بلکه طراحان داخلی سعی دارند در کنار زیبایی، کارآیی هم به  دکور اضافه کنند. این افراد راهروی ورودی را به چشم یک فضا که باید به سرعت از آن عبور کرد نمیبینند. بلکه به چشم فضایی برای به نمایش کشیدن سلیقه کلی صاحب خانه به آن نگاه می کنند. برای خاص تر کردن فضای راهرو می توانید از یک نیمکت چوبی در زیر جا لباسی به صورت زیر استفاده کنید. اگر مدل نیمکت انتخابی شما طوری باشد که زیر آن فضای خالی داشته باشد مانند صندلی ارغوان و النا، میتوان به عنوان جاکفشی استفاده کرد.

نیمکت تینا
نیمکت تینا

استفاده نیمکت چوبی برای فضای باز

 دیگر فضایی که میتوان از نیمکت چوبی برای آن استفاده کرد فضای باز است مانند باغ، حیاط، تراس و.. برخی از نیمکت هایی که تمام چوب هستند طوری طراحی می شوند که در فضای باز بشه از آن ها استفاده کرد. انواع میز چوبی ناهار خوری نیمکتی که در فضای آزاد گذاشته می شوند، لذت خوردن یک غذای لذیذ و یا یک عصرانه دلچسب را برای شما فراهم می کنند.

نیمکت چوبی برای فضای باز
نیمکت یاس کف چوب

منظره ای رو به بیرون

از دیگر کاربردهای نیمکت چوبی، قرار دادن آن در کنار پنجره است. در صورتی که بچه کوچک ندارید یک نیمکت چوبی زیبا همراه رویه و کوسن های نرم می تواند فضای خانه را شیک تر کند. 

ویژگی های نیمکت چوبی

احساس نزدیکی

اولین مزیت نیمکت چوبی برای دکوراسیون داخل منزل، احساس نزدیکی بیشتر می باشد. با اینکه اگر دو نفر با هم روی نیمکت بنشینند باز از هم کمی فاصله دارند اما از نظر فارست گامپ وقتی دو نفر روی یک نیمکت مینشینند، ارتباط نزدیک تری را هم به معنای مجازی هم به معنای واقعی احساس می کنند. ولی این مورد برای دو صندلی صدق نمی کند.

بادوام بودن

یک نیمکت با کیفیت می تواند یک انتخاب خوب برای نشیمن در پاسیو باشد. همانطور که اکثر افراد می دانند که صندلی های پلاستیکی و سایر مواد بی کیفیت در معرض شکستگی هستند. این محصولات بعد از گذشت چند سال یا حتی چند ماه شاید مقاومت داشته باشند ولی درنهایت ماندگاری نیمکت چوبی را ندارد. با این حال نیمکت چوبی از استحکام و دوام بالایی برخوردار است. در صورت مرغوب بودن چوب صندلی میتوان حتی تا چندین نسل از آن استفاده کرد.

صرفه جویی در فضا

دیگر ویژگی های نیمکت چوبی صرفه جویی در فضای منزل می باشد. همانطور که در بالاتر گفته شد می تواند جایگزین خوبی برای میز ناهارخوری هایی باشد که نیاز است به صورت مکرر جابجایی انجام داد. به صورتی که نیمکت به جای صندلی ناهارخوری قرار گیرد در یک طرف میز. همینطور اگر پاسیو شما فضای محدودی دارد بهتر است بجای استفاده از چند صندلی از یک نیمکت استفاده کنید.

تمیزی آسان

نیمکت نیز به راحتی تمیز می‌شود و معمولاً به چیزی بیش از پاک کردن گهگاهی با یک دستمال مرطوب نیاز ندارد. برای کثیفی های سرسخت تر یا کثیفی نشیمن آنها می توانید مقداری مایع لباسشویی به آن اضافه کنید. علاوه بر این که نیمکت شما 10 سال جوان تر به نظر می رسد، مواد شوینده لباسشویی بوی خوش و تازگی نیز به آن می بخشد.

زیبایی بخش

ما نمی توانیم در مورد مزایای نیمکت نشینی بدون ذکر زیبایی شناسی صحبت کنیم. مسلماً نیمکت ها در ده ها و نه صدها سبک مختلف موجود هستند. فرقی نمی‌کند سبک چوبی کلاسیک را ترجیح دهید، روستیک یا سبک جدیدتر و مدرن‌تر، می‌توانید مطمئن باشید که در پاسیو شما عالی به نظر می‌رسد.

مقاومت در برابر آب و هوا

در انتها، بیشتر نیمکت ها به گونه ای طراحی شده اند که در برابر آب و هوا مقاوم باشند. طراحان یک پوشش محافظ در بیرون در نظر گرفته اند که از نفوذ رطوبت و میکروب ها جلوگیری می کند. علاوه بر این، برخی از نیمکت ها با پوشش محافظ UV طراحی شده اند که همانطور که از نام آن پیداست، از محو شدن ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می کند. و حتی اگر نیمکت شما چنین پوشش محافظی نداشته باشد، می توانید به راحتی با استفاده از یک برس رنگ استاندارد آن را اعمال کنید.

این موارد تنها چند مورد از کاربرد و ویژگی های نیمکت های چوبی می باشد. با این حال برای انتخاب بهتر و هوشمندانه تر با مشاوران فاما در ارتباط باشید. برای دیدن انواع نیمکت چوبی مناسب منزل شما میتوانید از سایت فاما بازدید فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top

فرم سفارشی سازی

فرم درخواست قیمت

حداکثر اندازه فایل ها.

دانلود کاتالوگ